Συμμετοχή σε διαγωνισμό δημιουργίας ραδιοφωνικού σποτ με θέμα : Μειώνω-Επαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω» (Ε1)


Λάβαμε μέρος στο διαγωνισμό δημιουργίας ραδιοφωνικού σποτ που διοργανώνεται από τα Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ν. Αχαΐας σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων-Αντιδημαρχία Καθαριότητας προκηρύσσουν μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας  με θέμα : «Μειώνω-Επαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω».
Σε αυτή την προσπάθεια μας βοήθησαν: o κ. Αναστασόπουλος, διαφημιστής(συζητήσαμε μαζί του τι είναι διαφήμιση και τα στάδια παραγωγής μιας διαφημιστικής καμπάνιας), η κ. Τόλια, εκπαιδευτικός μουσικής (μουσική επιμέλεια) και ο κ. Κοτσώνης, εκπαιδευτικός πληροφορικής (υπεύθυνος ηχογράφησης).
Το σύνθημά μας είναι:
Όλοι σας ανακυκλώστε 
το περιβάλλον σώστε ! 

Ήταν μια ομαδική δουλειά και χαρήκαμε την όλη διαδικασία!


Συμμετοχή στην «Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση» της ACTION AID (E1)


Η Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση (όπως αναφέρει στο υλικό της η Action Aid) είναι μια διεθνής εκστρατεία που πραγματοποιείται κάθε χρόνο  από την Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση, στην οποία συμμετέχουν Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, Δίκτυα της Κοινωνίας των Πολιτών και εκατομμύρια μαθητές και εκπαιδευτικοί σε 120 χώρες.
Η ActionAid Ελλάς συντονίζει για 9η φορά από τις 22 έως τις 28 Απριλίου 2012 την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη τη χώρα καλούνται να συμμετάσχουν και φέτος και να ενώσουν τη φωνή τους με εκατομμύρια άλλους από ολόκληρο τον κόσμο.
Η φετινή δράση έχει τίτλο «Δικαιώματα από την πρώτη μέρα!», Εκπαίδευση και Φροντίδα στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Τα πρώτα χρόνια της παιδικής ηλικίας (0-8 ετών), παίζουν καθοριστικό ρόλο για την επιτυχία τους στο σχολείο και αργότερα στη ζωή. Παράγοντες όπως η σωστή διατροφή, η υγειονομική περίθαλψη, ένα ασφαλές περιβάλλον και η πρόσβαση σε ποιοτική και κατάλληλη εκπαίδευση, διασφαλίζουν την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού.
Φέτος συμμετέχουμε και εμείς σε αυτή την προσπάθεια. Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε στους συμμαθητές μας ένα θεατρικό βασισμένο στο βιβλίο της Άννας Κωσταλλά Τρύφωνας ο Φαφαγάλος. Ανάμεσα στους χαρακτήρες είναι και ο Παντελής που έχει περάσει πολλές δυσκολίες τα πρώτα χρόνια της ζωής του (έχασε τους γονείς του, γυρνούσε από οικογένεια σε οικογένεια, δεν πήγαινε σχολείο, εμφανίζει παραβατική συμπεριφορά και αναγκάζεται να φοιτήσει στην Α΄ τάξη αν και είναι περίπου  10 ετών). Τελικά όμως βρίσκει το δρόμο του.
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε:
-Σφάω το κεπάλι μου να θυμηθώ αν φλήρωσα την τσιχλόπουσκα  στο φεριπτερά.
Αυτός που ακούσατε μόλις τώρα να μιλάει είναι ο Τρύφωνας ο παπαγάλος, που μπερδεύει το πι με το φι. Μέσα σε τούτο το βιβλίο, αυτός θα τρυφωνίζει κι εσείς θα ξεκαρδίζεστε. Μπορεί όμως και να κλάψετε, δεν ξέρω, αυτό όμως που ξέρω σίγουρα είναι πως ο Τρύφωνας θα μείνει για πάντα μέσα στην καρδιά σας, όπως έμεινε και στη δική μας καρδιά.
Aκόμα θα παρουσιάσουμε και το τραγούδι Μια νέα αρχή (We are the world). Συνεργαστήκαμε με την κ. Τόλια (εκπαιδευτικό Μουσικής) και την κ. Μήτση (εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής).


Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Λογοτεχνίας «Σοφία Φίλντιση – Στο δέντρο της Σοφίας» (Ε1)

Δύο παιδιά από την τάξη μας συμμετείχαν στον 1ο  Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Λογοτεχνίας  «Σοφία Φίλντιση – Στο δέντρο της Σοφίας». Ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε μαθητές των Α΄- ΣΤ΄τάξεων όλων των Δημοτικών Σχολείων της χώρας και τον ελληνόφωνων Δημοτικών Σχολείων του εξωτερικού. Το θέμα του διαγωνισμού είναι σχετικό με τη γνωριμία του έργου της μεσσήνιας συγγραφέως Σοφίας Φίλντιση, η οποία απέσπασε το Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας το 2004 για το βιβλίο «Ποιήματα για παιδιά».
Στο οπισθόφυλλο της βραβευμένης συλλογής σημείωνε: «Η βαθιά μου σχέση με τη φύση, η αγάπη και η ευγνωμοσύνη που νιώθω γι’ αυτήν ήταν η αφορμή για τούτα τα ποιήματα. Ήθελα να την τραγουδήσω, αντίδωρο φανέρωσε, κι ως τώρα μου φανερώνει, στην άπλα και το φως του Νότου, όπου ζω. Αν αυτό το αντίδωρο καταφέρω με τα παιδιά να το μοιραστώ, αν ένα γλαρόνι, μια χελώνα, ένα φεγγάρι, ένα ουράνιο τόξο έχει να τους πει πως ο κόσμος δεν είμαστε μόνον εμείς, θα’ μαι ευτυχής».

Γιατί μόνο η ανακύκλωση δε φτάνει...


Το σχολείο μας συμμετέχει στον μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας  με θέμα : «Μειώνω-Επαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω» που διοργανώνουν τα Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ν. Αχαΐας σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων-Αντιδημαρχία Καθαριότητας .  


 Το σχολείο μας συμμετέχει στις εξής θεματικές ενότητες του διαγωνισμού :
           
•           Αφίσας  
•           Τηλεοπτικού σποτ 
•           Ραδιοφωνικού σποτ  
•           Μασκότ της Ανακύκλωσης   

        Όλες οι συμμετοχές καθώς και τα βραβευμένα θέματα του διαγωνισμού θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση τον  Μάιο του 2012.

Εδώ μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή της Ε΄2 τάξης με μια δημιουργία animation για την κατηγορία Τηλεοπτικό σποτ.







Δείτε επίσης το τηλεοπτικό σποτ που ετοίμασε η Δ΄2 τάξη  , για τον ίδιο μαθητικό διαγωνισμό και  τίτλο : Όμορφη  πόλη ;  -Μπορούμε και την αξίζουμε! "


Πάρτε το ... ζεστά !




Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία» , που συνδιοργανώνουν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, στο πλαίσιο των δράσεων του Εθνικού Δικτύου Αγωγής Τηλεόρασης που υλοποιεί τα τελευταία 5 χρόνια, η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, στο πλαίσιο των δράσεων ΕΚΕ, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και η Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης , με την ταινία " Πάρτε το ζεστά..." που ετοίμασαν τα παιδιά του Ε΄2 τμήματος.

Η υπόθεση της ταινίας μας έχει σχέση με το πρόγραμμα Π.Ε που υλοποιεί φέτος το συγκεκριμένο τμήμα , κλιματικές αλλαγές - φαινόμενο του θερμοκηπίου , και θέτει διακριτικά , με ισχυρή δόση χιούμορ , απλά κάποια ερωτήματα για περαιτέρω έρευνα και προβληματισμό.  
  

Τα έργα των μαθητών θα κρίνει καλλιτεχνική επιτροπή που θα οριστεί από τους τέσσερις φορείς που συνδιοργανώνουν το διαγωνισμό (Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών, Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης) η οποία θα δημοσιοποιηθεί πριν τη λήξη του διαγωνισμού.

Τον Μάιο του 2012 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και οι καλύτερες μαθητικές εργασίες θα:
  • βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων.
  •  αναρτηθούν στην πλατφόρμα www.i-create.gr της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης
  •  παρουσιαστούν στην τηλεοπτική ζώνη της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης


Πέρα από το οποιοδήποτε βραβείο  αξίζουν στα παιδιά πολλά συγχαρητήρια για το αποτέλεσμα  που παρουσίασαν ,  για την ιδέα που είχαν να καταπιαστούν με ένα τόσο δύσκολο θέμα  καθώς για τη συνεργατικότητα  και υπευθυνότητα που επέδειξαν.

Καλή επιτυχία !


Οδοντόβουρτσα οπλίζω ,τα δοντάκια καθαρίζω


Τα παιδιά του Α2 έπαιξαν την ώρα της Γυμναστικής ένα παιχνίδι άμυνας κατά της πέτρας και της τερηδόνας.
Στην αρχή πιάστηκαν χέρι-χέρι και σχημάτισαν την οδοντοστοιχία. Τρία, τέσσερα  παιδιά πιο μπροστά κρατούσαν στα χεράκια τους σκούπες (οδοντόβουρτσες).Άλλα τρία ,τέσσερα κρατούσαν μπάλες (πέτρα, τερηδόνα).Με την έναρξη του παιχνιδιού τα παιδιά με τις μπάλες (πέτρα ,τερηδόνα) προσπαθούσαν να πλησιάσουν και να επιτεθούν στα δοντάκια. Τα παιδιά με τις σκούπες (οδοντόβουρτσες) προσπαθούσαν να αποκρούσουν τις μπάλες πριν αυτές χτυπήσουν τα δοντάκια και τους κάνουν κακό.
Οι μικροί μαθητές έπαιξαν ,διασκέδασαν και συνειδητοποίησαν τη μεγάλη σημασία που έχει το βούρτσισμα των δοντιών στη στοματική υγιεινή.





Οδοντοπαιχνίδια στους υπολογιστές


Στο μάθημα των Υπολογιστών παίξαμε (Α2) παιχνίδια με τα δόντια, με την οδοντόβουρτσα και με τα βακτηρίδια που προκαλούν την τερηδόνα . 





Πείραμα δοντιού και ζάχαρης


Για να δούμε πώς χαλάνε τα δόντια στο στόμα όταν τρώμε γλυκά άρα ζάχαρη και τα μικρόβια παράγουν οξέα κάναμε στην τάξη μας (Α2) το παρακάτω πείραμα :
Υλικά που χρειαστήκαμε
  •    1 ποτήρι ζεστό ( όχι βραστό ) νερό
  •    1 μολύβι
  •    1 αληθινό δόντι (κάποιο παιδικό δόντι)
  •    4 κουταλάκια ζάχαρη
  •    Χυμό από μισό λεμόνι
  •    Βερνίκι νυχιών , ξεβαφτικό νυχιών
  •    Κλωστή ή ένα μαλακό σύρμα


Πώς κάναμε το πείραμα
Με το βερνίκι των νυχιών βάψαμε το μισό δόντι, έτσι ώστε μισή αδαμαντίνη να είναι καλυμμένη με βερνίκι και μισή όχι. Δέσαμε το δόντι με την κλωστή(ή το σύρμα) από το μολύβι. Γεμίσαμε το ποτήρι με ζεστό νερό. Προσθέσαμε τα 4 κουταλάκια ζάχαρη και ανακατέψαμε. Προσθέσαμε το χυμό από μισό λεμόνι. Κρεμάσαμε το δόντι μέσα στο ποτήρι με το διάλυμα νερού, ζάχαρης, λεμονιού και  το αφήσαμε για 4 ημέρες. Μετά από 4 ημέρες πήραμε το δόντι και το καθαρίσαμε προσεκτικά.
Βυθίσαμε το δόντι σε ξεβαφτικό νυχιών για να φύγει το βερνίκι. Συγκρίναμε την αδαμαντίνη που ήταν καλυμμένη με το βερνίκι με την αδαμαντίνη που δέχτηκε την επίθεση της ζάχαρης και του λεμονιού. Η αδαμαντίνη με το βερνίκι ήταν γυαλιστερή και σκληρή όπως πριν. Η αδαμαντίνη που δεν ήταν καλυμμένη με βερνίκι είχε γίνει πιο μαλακή και δεν ήταν γυαλιστερή. Έτσι ακριβώς καταστρέφεται η αδαμαντίνη από τα γλυκά και αρχίζει η τερηδόνα.





Πασχαλινό παζάρι

Την εβδομάδα που μας πέρασε το σχολείο μας διοργάνωσε πασχαλινό παζάρι με δημιουργίες φτιαγμένες από τα χέρια των παιδιών μας , όπως λαμπάδες , καλαθάκια , κοσμήματα , αυγοθήκες , γλυκά του κουταλιού , διακοσμητικά κ.ά.