Αειφόρο Σχολείο 2012-13

Ύστερα από τις δύο προηγούμενες επιτυχημένες χρονιές , 10η πανελλήνια θέση στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου , το σχολείο μας αποφάσισε ομόφωνα να συνεχίσει και για τρίτη χρονιά  , μέσα από τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης , Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών που υλοποιεί.
Πάνω και πέρα , όμως , από το βραβείο σίγουρα το μεγάλο κέρδος είναι η υιοθέτηση καλών πρακτικών από τους μαθητές μας , οι οποίες θα τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.
Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου συνεδρίασε για πρώτη φορά η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας.  Ένας εκπρόσωπος κάθε τμήματος έφερε σε συζήτηση τις προτάσεις και τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε μαζί με τους  συμμαθητές του . 


Έτσι λοιπόν το Ε΄ 1 και ΣΤ΄ 2 αναλαμβάνουν για φέτος τον τομέα εξοικονόμησης ενέργειας σε σχέση με την κατανάλωση πετρελαίου. Οι προτάσεις των παιδιών : 
  • Τακτική μέτρηση κατανάλωσης πετρελαίου.
  • Κλείνουμε τις χαραμάδες στα παράθυρα και τις πόρτες με ταινίες.
  • Μονώνουμε τους σωλήνες στους διαδρόμους.
  • Συντηρούμε τον λέβητα κάθε χρόνο.
  • Εξαερώνουμε τα σώματα.
  • Το χειμώνα ντυνόμαστε πιο ζεστά.
  • Δεν καλύπτουμε τα σώματα του καλοριφέρ με μπουφάν και ρούχα.
  • Κλείνουμε τα παράθυρα , όταν έχουμε το καλοριφέρ ανοιχτό.
  • Αερίζουμε σύντομα για 10-015 λεπτά τις αίθουσες.
  • Αφήνουμε τις κουρτίνες ανοιχτές , ώστε να μπαίνει ο ήλιος και να ζεσταίνεται η τάξη με φυσικό τρόπο.
  • Τοποθετούμε ειδικά φύλλα αλουμινίου στα σώματα , ώστε να απλώνεται η ζέστη.

Οι Δ΄1 , Δ΄2 και Γ΄2 τάξεις αναλαμβάνει το πράσινο και το κομπόστ. Οι προτάσεις τους :
  • Ρίχνουμε στον κομποστοποιητή , που βρίσκεται στον κήπο , φλούδες , στάχτες , τσόφλια , φύλλα , οργανικά υλικά που παράγουμε στο σχολείο ή τα  φέρνουμε και από το σπίτι μας.
  • Ζυγίζουμε τα οργανικά υλικά που θα μας φέρνετε.
  • Δημιουργήσαμε ήδη από πέρυσι ένα αρχείο σπόρων από φυτά και από σπόρους που έφεραν τα παιδιά. Έτσι και φέτος καλούμε τα παιδιά που έχουν σπόρους και μπορούν να μας φέρουν μερικούς στο σχολείο για να φυτέψουμε ακόμη περισσότερα φυτά.
  • Θα ξαναστήσουμε το θερμοκήπιο στο αίθριο , όπου θα προστατεύουμε τα φυτά μας από το κρύο του χειμώνα.
Η ΣΤ΄1 τάξη θα ασχοληθεί με την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας  και την αισθητική αναβάθμιση του σχολείου μας.
  • Θα γράψουμε συνθήματα στα αγγλικά .
  • Ενημερωτικά φυλλάδια για τους γονείς.
  • Θεατρικό δρώμενο.
  • Θα συγκροτήσουμε ομάδες περιφρούρησης.
  • Θα συγκεντρώνουμε ανακυκλώσιμα υλικά.
  • Θα βάψουμε τα παγκάκια και τους τοίχους.
  • Θα ονοματοδοτήσουμε τις εξόδους.
  • Θα καθαρίσουμε το προαύλιο.
  • Ήδη ζωγραφίσαμε επιδαπέδια παιχνίδια.
Η Β΄1 τάξη θα αναλάβει μια έρευνα για τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές έρχονται στο σχολείο         ( πόδια, αυτοκίνητο , ποδήλατο κτλ.)

Το Β΄2 τμήμα θα αναλάβει την αισθητική αναβάθμιση του σχολείου μας. Οι προτάσεις τους :
  • Να αλλάξουμε τους πίνακες.
  • Να φυτέψουμε λουλούδια.
  • Να μαζεύουμε τα σκουπίδια από το προαύλιο.
  • Να βάψουμε τους λερωμένους τοίχους με σπρέι.
  • Να ζωγραφίσουμε τις πόρτες και τους διαδρόμους.
  • Να ζωγραφίσουμε επιδαπέδια παιχνίδια στο προαύλιο.
  • Να βάλουμε πίνακες ζωγραφικής στους διαδρόμους.
  • Να αλλάξουμε τις κουρτίνες.
Η Ε΄2 τάξη θα αναλάβει την ανακύκλωση. 
  • Ζυγίζουμε και καταγράφουμε το βάρος των ανακυκλώσιμων υλικών καθώς και των απορριμμάτων που καταλήγουν στη χωματερή.
  • Στόχος μας να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές μας για το τι είναι η ανακύκλωση και τι μας προσφέρει.
  • Δημιουργία power point για ενημέρωση των συμμαθητών μας.
  • Δημιουργία αφίσας (κολάζ , ζωγραφικά , χειροτεχνία ) σε κάθε τάξη , με θέμα την ανακύκλωση. 
  • Έλεγχος σε όλες τις τάξεις για κάδους ανακύκλωσης και εφοδιασμός με το κατάλληλο σήμα της ανακύκλωσης.
  • Θα κατασκευάσουμε κουμπαράδες από ανακυκλώσιμα υλικά και τα χρήματα που θα συγκεντρώσουμε θα τα προσφέρουμε σε ίδρυμα της πόλης μας.
  • Θα κατασκευάσουμε μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά.
  • Θα κατασκευάσουμε αφίσα 
Η Γ΄1  τάξη θα αναλάβει το νερό.
  • Δεν αφήνουμε τη βρύση ανοιχτή , όταν πλένουμε τα χέρια μας.
  • Κλείνουμε τη βρύση αφού έχουμε πιει νερό.
  • Δεν παίζουμε μπουγέλο με το νερό.
  • Όταν βλέπουμε ανοιχτή μια βρύση να την κλείνουμε.
  • Όταν βλέπουμε ένα παιδί να αφήνει ανοιχτή μια βρύση να του λέμε να την κλείνει και να μην το ξανακάνει.
  • Δεν σπαταλάμε άσκοπα το νερό.
  • Ρυθμίζουμε τα καζανάκια να καταναλώνουν τη μικρότερη δυνατή ποσότητα νερού.
  • Θα βάλουμε πινακίδες στις βρύσες που να λένε: "Παρακαλούμε , μην αφήνετε τις βρύσες ανοιχτές"
  • Όταν το καζανάκι τρέχει , καλούμε αμέσως τον υδραυλικό να το φτιάξει ή να το αντικαταστήσει.
  • Κάποιο άτομο από το σχολείο μας να γνωρίζει να κλείνει την παροχή του νερού , αν χρειαστεί.
  • Να τοποθετηθούν βρύσες που να κλείνουν αυτόματα.
  • Δεν ξεχνάμε να κλείνουμε τη βρύση , όταν ποτίζουμε τα φυτά του σχολείου.
  • Ελέγχουμε τους συνδετήρες που σφίγγουν το λάστιχο στη βρύση για να μην τρέχει το νερό.
  • Ποτίζουμε τον κήπο νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα για να μην εξατμίζεται το νερό.
  • Καλό είναι να μαζεύουμε το νερό της βροχής  για να ποτίζουμε τα φυτά.
  • Θα φτιάξουμε ένα ταμπλό για το νερό και θα το παρουσιάσουμε στις άλλες τάξεις, έτσια ώστε να μην σπαταλάμε το νερό.

Καλούμε τους γονείς να μας βοηθήσουν σ' αυτή την προσπάθειά μας , φέρνοντας στο σχολείο για ανακύκλωση : 
  • Μπαταρίες
  • Μικροσυσκευές (ηλεκτρικές , ηλεκτρονικές )
  • Οργανικά υλικά για κομποστοποίηση
  • Παιχνίδια και ρούχα για επαναχρησιμοποίηση. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου