Επανάσταση 1821 ! Δ1

Ο εθνικός μας ύμνος
  • Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο.
  • Τραγουδήσαμε τον εθνικό μας ύμνο.
Μάθαμε ότι:
Τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδος αποτελούν οι δύο πρώτες στροφές του ποιήματος "Ύμνος εις την Ελευθερίαν".
Γράφτηκε το Μάιο του 1823 στη Ζάκυνθο από τον ποιητή Διονύσιο Σολωμό. Ένα χρόνο αργότερα δημοσιεύτηκε στο Μεσολόγγι και τον ίδιο χρόνο ο Φωριέλ το συμπεριέλαβε στη συλλογή των ελληνικών δημοτικών τραγουδιών.
Το 1828, ο Νικόλαος Μάντζαρος, κερκυραίος μουσικός και φίλος του Σολωμού, μελοποίησε το ποίημα. Από τότε ο "Ύμνος εις την Ελευθερίαν" ακουγόταν τακτικά σε εθνικές γιορτές.
Το ποίημα "Ύμνος εις την Ελευθερία" αποτελείται από 158 τετράστιχες στροφές από αυτές οι 24 πρώτες στροφές καθιερώθηκαν ως Εθνικός Ύμνος, το 1865.

Από αυτές οι δυο πρώτες είναι εκείνες συνοδεύουν πάντα την έπαρση και την υποστολή της σημαίας.


Η σημαία μας
  • Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Μάθαμε ότι:
Καθ’ όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρχαν πολλές σημαίες. Τελικά επικράτησε μια σημαία, η γαλανόλευκη, ως επίσημη σημαία του ελληνικού κράτους μετά την απελευθέρωση.
Τα χρώματα συμβολίζουν τον ουρανό (κυανό) και τον αφρό των κυμάτων της θάλασσας (λευκό).
Οι εννέα λωρίδες είναι μια, για κάθε συλλαβή της φράσης «ελευθερία ή θάνατος».



Οι ήρωες
  • Είδαμε βίντεο με τους ήρωες της επανάστασης.
  • Βρήκαμε πληροφορίες για το άδοξο τέλος των πιο πολλών ηρώων.


Παραδοσιακές στολές
  • Μιλήσαμε για τις ελληνικές παραδοσιακές στολές.
  • Είδαμε στολές από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας.


  • Είδαμε τα μέρη από τα οποία αποτελούνται.
  • Δοκιμάσαμε κι εμείς παραδοσιακές στολές.




  
Τέχνη και επανάσταση
Οι αγώνες των Ελλήνων για την ελευθερία ενέμπνευσαν πολλούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.
  • Αναζητήσαμε τέτοια έργα τέχνης.
  • Είδαμε ζωγραφιές παιδιών βασισμένες  στα έργα μεγάλων ζωγράφων.
  • Ακούσαμε μελωποιημένα ποιήματα.
Ελληνικά παραδοσιακά μοτίβα
  • Αναζητήσαμε μοτίβα λαϊκής τέχνης στο διαδίκτυο.
  • Ζωγραφίσαμε τα δικά μας μοτίβα και τα κολλήσαμε σε διακοσμητικό χαρτί τούρτας.

Μπορώ κι εγώ να προσφέρω! Δ1

Συμμετέχουμε σε δίκτυο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας  με στόχο την ευαισθητοποίηση και πρόληψη σε θέματα υγείας και ιδιαίτερα την ανάδειξη της σπουδαιότητας της προσφορά αίματος στον συνάνθρωπο.

Έτσι ενημερωθήκαμε για την αιμοδοσία από την κα Πολυχρονοπούλου Όλγα, επισκέπτρια υγείας και για τη σημασία του εθελοντισμού στην αιμοδοσία από την πρόεδρο του συλλόγου Αιμοδότης, κα Τριπολιτσιώτη Μαρία, νοσηλεύτρια.






"Μονόλογοι από το Αιγαίο" - Η προσφορά


Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, σε μία παράσταση στις 18 Μαρτίου 2017 , που συμμετείχαν 100 μαθητές , 6 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, 8 θεατροπαιδαγωγοί και εκπαιδευτικοί και ζωντάνεψαν 28 αφηγήσεις.

Συμμετείχαν :
8ο Δημοτικό σχολείο Πάτρας , 55o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας , 6o Γυμνάσιο Πάτρας , 20ο Γυμνάσιο Πάτρας , 5ο Γενικό Λύκειο Πάτρας , Γενικό Λύκειο Δεμενίκων.


Το σχολείο μας συμμετείχε με την προβολή της ταινίας μας : "Σωσίβιο στο όνειρο..." προσαρμοσμένη ειδικά για τις ανάγκες της εκδήλωσης.

Η συμμετοχή μας δεν σταματά εδώ. Την Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017 , ημέρα παράδοσης της βαθμολογίας β΄τριμήνου , θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας παζάρι από το Ε΄2 τμήμα με σκοπό τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν να προσφερθούν στο "Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων και Ευάλωτων Πληθυσμών Αιτούντων Άσυλο " PRAKSIS στην Πάτρα

 Επίσης όποιος επιθυμεί , θα μπορεί να προσφέρει και χρήματα . Οποιοδήποτε χρηματικό ποσό , όσο μικρό κι αν είναι , πιάνει τόπο. Παράλληλα θα συγκεντρωθούν και διάφορα είδη που το Κέντρο Φιλοξενίας έχει ανάγκη  , όπως :

ΦΑΡΜΑΚΑ : αντιβιοτικά ευρέως φάσματος  , αντιπυρετικά & αναλγητικά , δερματολογικές αλοιφές , καραμέλες για το λαιμό 

ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ : πάνες βρεφικές , ξυραφάκια , οδοντόβουρτσες/οδοντόκρεμες , αφρόλουτρα & σαμπουάν , αντισηπτικά

ΤΡΟΦΙΜΑ: γάλα μακράς διαρκείας - βρεφικό γάλα (όλων των ηλικιών) , μπάρες δημητριακών
μπισκότα & κρουασάν σκέτα (χωρίς σοκολάτα κλπ.) , αποξηραμένα φρούτα (χουρμάς, σύκα, σταφίδες κ.ά.) , ξηροί καρποί , κονσέρβες μακράς διάρκειας ( προτεινόμενες: κοτόπουλο, φασόλια γίγαντες, ντολμαδάκια, τόνο, ψάρι και αρακάς.) , μπουκαλάκια νερού (0,5) , χυμοί 

ΕΙΔΗ ΡΟΥΧΙΣΜΟΥ : εσώρουχα , κάλτσες , κουβέρτες/ υπνόσακοι , σκουφιά/κασκόλ/γάντια , αδιάβροχα μπουφάν , αθλητικά, κλειστά παπούτσια (ανδρικά-γυναικεία)

"Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα…"



Βλέπω , βιώνω , καταγράφω , θυμάμαι !! Δ1

Οι εντυπώσεις μας από την επίσκεψη στην εφημερίδα Πελοπόννησο
1    Τα πέρασα πολύ ωραία στο «σπίτι» της εφημερίδας  Πελοπόννησος. Ήταν τέλεια εκεί, αλλά κάποια πράγματα μου έκαναν εντύπωση.
Εντύπωση μου έκανε πως δεν υπήρχε ωράριο και μπορεί ένα θέμα που έγραφαν ώρες να άλλαζε σε λίγα λεπτάκια. Άλλο που μου έκανε εντύπωση είναι πως δεν είδα πολλούς ανθρώπους να κάθονται στους υπολογιστές και να γράφουν.
Από δω και πέρα λέω να παίρνω αυτή την εφημερίδα! Μπορεί να είχα σταματήσει να την παίρνω, αλλά θα προσπαθήσω να την παίρνω κάθε μέρα!
 Άντυ Τ.



2         Πήγαμε στην εφημερίδα Πελοπόννησο κι είδαμε τα γραφεία όπου φτιάχνεται η εφημερίδα. Επίσης είδαμε και το γραφείο όπου μαζεύονται οι δημοσιογράφοι για να αποφασίσουν τι θα γράψουν στην εφημερίδα. Στο τέλος μας έδωσαν μια παλιά εφημερίδα. Ήταν πολύ ευγενικοί.
Αργυρώ Μ
.

3         Την Πέμπτη 16 Μαρτίου, η τάξη μου επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της εφημερίδας Πελοπόννησος που είναι η πιο παλιά εφημερίδα της Πάτρας. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 10  Ιουλίου του 1886 δηλαδή 131 χρόνια πριν.
Φτάνοντας στο κτίριο μας περίμενε η αρχισυντάκτρια  η οποία μας ξενάγησε στους χώρους της εφημερίδας. Μας πήγε στο γραφείο όπου υπήρχε ένα μεγάλο τραπέζι με πολλές καρέκλες όπου εκεί μαζεύονται οι υπεύθυνοι, συζητούν και αποφασίζουν ποια θέματα θα βάλουν στο φύλλο της επόμενης ημέρας.
Ένα άλλο μέρος που μας έδειξαν ήταν τα γραφεία όπου ετοιμάζουν τα θέματα οι δημοσιογράφοι στα οποία ήταν ένας κύριος και μια κυρία. Ο κύριος έγραφε στον υπολογιστή του τα κείμενα, ετοίμαζε τις λεζάντες και τις φωτογραφίες για τα θέματα που του είχαν αναθέσει και η κυρία έγραφε για τα ζώδια.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η παλιά μηχανή με κουμπιά που είχαν πάνω τους γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου στην οποία έγραφαν και εκτύπωναν παλιά τις εφημερίδες.
Φεύγοντας βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες, μας έδωσαν αναμνηστικά φύλλα από παλιά εφημερίδα και μας είπαν ότι την επίσκεψή μας εκεί θα τη δημοσιεύσουν στο αυριανό φύλλο.
Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ για το ότι θα δω τον εαυτό μου στην εφημερίδα που ξυπνώντας αύριο το πρώτο που θα κάνω είναι να πάρω την Πελοπόννησο.
Γιάννης Κ.


4         Από την εφημερίδα Πελοπόννησο μου έκανε μεγάλη εντύπωση το τυπογραφικό πιεστήριο που βρισκόταν δίπλα στην μεγάλη σκάλα στο πρώτο πάτωμα.Μου άρεσε πολύ γιατί ήταν μεγάλο και φαινόταν όλος του ο μηχανισμός, γιατί είχε πολλά γρανάζια και άλλα εξαρτήματα, γιατί ο τρόπος που φτιαχνόταν η εφημερίδα εκείνο τον καιρό είναι πολύ ενδιαφέρων και για άλλους χίλιους δυο λόγους.
Το ενδιαφέρον μου τράβηξε επίσης η μεγάλη αίθουσα με το μεγάλο τραπέζι και τις καρέκλες, εκεί που συγκεντρώνονται οι δημοσιογράφοι για να συζητήσουν τα νέα της ημέρας και να αποφασίσουν τι θα βάλουν στην εφημερίδα.
Νίκος Γ.


5         Μου έκανε εντύπωση ο τρόπος που φτιαχνόταν η εφημερίδα παλιά και ο τρόπος που φτιάχνεται σήμερα. Σήμερα οι εφημερίδες φτιάχνονται πιο εύκολα απ’ ότι παλιά. Γράφεις το άρθρο στον υπολογιστή, το τυπώνεις και το πουλάς.
Χριστίνα Π.


6         Τη μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε η διαφορά στο χρώμα. Παλιά ήταν ασπρόμαυρη και σήμερα είναι έγχρωμη.
Δανάη Κ.


7         Η επίσκεψη στην εφημερίδα Πελοπόννησο ήταν συναρπαστική, γιατί είδαμε πώς γίνεται όλη η διαδικασία μέχρι να εκδοθεί η εφημερίδα.
Νάνσυ Ζ.


8         Η επίσκεψη στην εφημερίδα Πελοπόννησο ήταν τέλεια. Όλα τα μηχανήματα ήταν φανταστικά. Ελπίζω να ξαναπάω.
Χριστίνα Γ.


9         Την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017 πήγα με την τάξη μου στην εφημερίδα Πελοπόννησο. Μόλις άρχισε η ξενάγηση, η κυρία μάς εξήγησε όλα τα πράγματα που βρίσκονταν στο κτίριο. Τώρα θα σας πω για τις εντυπώσεις μου. Πιο πολύ μου έκανε εντύπωση το μηχάνημα που χρησιμοποιούσαν παλιά για να εκτυπώνουν την εφημερίδα. Μετά με εντυπωσίασε, στον δεύτερο όροφο, πόσο καλά διατηρημένη ήταν η μεγάλη αίθουσα.
Αναστασία Λ.

1     Η επίσκεψη στην εφημερίδα ήταν ευχάριστη! Μου άρεσε που καθίσαμε σε εκείνο το μεγάλο τραπέζι, που μας έδωσαν εφημερίδες. Μάθαμε για τις μικρές αγγελίες και είδαμε τα γραφεία των δημοσιογράφων. Μου άρεσαν πολύ και έμαθα.

Αγγελική Θ.


Έκθεση χειροποίητων παιχνιδιών

Την Τετάρτη, 8 Μαρτίου, η τάξη μας (Γ΄) διοργάνωσε μια έκθεση παιχνιδιών στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου μας. Καλεσμένοι μας οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων.
Είδαμε video με παιχνίδια που έπαιζαν στην αρχαία Ελλάδα, αλλά και παιχνίδια που έπαιζαν οι παππούδες μας.
Είδαμε παιχνίδια των γονιών μας και μιλήσαμε για αυτά.
Ξεναγήσαμε τους μικρότερους συμμαθητές μας στην έκθεση με τα χειροποίητα παιχνίδια που είχαμε ετοιμάσει και λύσαμε τις απορίες τους σχετικά με αυτά.


(Κάντε κλικ στην εικόνα)

Ελάτε να ακούσουμε παραμύθια

Καλεσμένη της Γ΄ τάξης η  εκπαιδευτικός-αφηγήτρια κ. Άρτεμις Θεολόγη ταξίδεψε τους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.


(Κάντε κλικ στην εικόνα)

Φεστιβάλ Σχολείων-Μονόλογοι από το Αιγαίο Πάτρα 18/3/2017



Το Σάββατο 18 Μαρτίου 2017, στις 8 μ.μ. στον Πολυχώρο Αίγλη, Ακτή Δυμαίων 17, Veso Mare 100 μαθητές 6 σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας ζωντάνεψαν σκέψεις, αναμνήσεις, συναισθήματα και όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, που πέρασαν το Αιγαίο με την ελπίδα να ζήσουν σε έναν κόσμο που μας αγκαλιάζει όλους.

Το σχολείο μας άνοιξε την εκδήλωση με την ταινία μας "Σωσίβιο στο όνειρο..."  , η οποία προβλήθηκε πάνω στο πανί από το κατάρτι της βάρκας προσφύγων , που έφεραν και έστησαν τα παιδιά των Λυκείων...

"Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα…". Οι στίχοι από το τραγούδι του Παύλου Σιδηρόπουλου που ακούστηκαν μαζί με τις αναμνήσεις και τα όνειρα των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, όπως τα μετέφεραν με το δικό τους τρόπο επί σκηνής οι μαθητές 6 σχολείων της Πάτρας, ήταν το μήνυμα της εκδήλωσης-παράστασης.

6 σχολεία μαζί σαν ένα , 100 παιδιά που ένωσαν τις φωνές τους και μας έκαναν να τους προσέξουμε , να  τους ακούσουμε...

Όμορφες στιγμές , συγκινητικές , ανθρώπινες...

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά !



Βλέπω, βιώνω, καταγράφω, θυμάμαι! Δ1


Με αφορμή την επίσκεψη μας στο μουσείο Τύπου και στην εφημερίδα Πελοπόννησο:
  • Αναζητήσαμε στο λεξικό τον ορισμό της λέξης εφημερίδα. 


  • Βρήκαμε λέξεις συγγενικές.


  • Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια.

Στο κεφάλι το’χω (με αλλαγές)
Σήμερα στο σχολείο παίξαμε το παιχνίδι που όλοι αγαπάμε! Λέγεται στο κεφάλι το’χω! Όχι, δεν είναι το παιχνίδι που όλοι ξέρετε καθώς έχει αλλάξει το θέμα. Το θέμα είναι η εφημερίδα. Οι κάρτες είναι διαφορετικές. Στο πάνω μέρος κάθε κάρτας λέει τη λέξη ππου πρέπει να βρεις και τρεις ακόμα λέξεις από κάτω π.χ.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΠΩΛΗΣ
  •         Περίπτερο
  •      Φυλλάδιο
  • περιοδικό

Τώρα ας σας πω και πώς παίζεται!

1.       Φοράς ένα στεφάνι στο κεφάλι.
2.       Ο συμπαίκτης σου στερεώνει στο στεφάνι μια κάρτα.
3.       Πρέπει να σου περιγράψει την υπογραμμισμένη λέξη χωρίς να χρησιμοποιήσει τις άλλες τρεις.
Αυτό το παιχνίδι μου άρεσε πολύ και θέλω να το παίζω κάθε μέρα!
Άντυ Τ.




  • Η εφημεριδογνώση

Η εφημεριδογνώση είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι διασκέδασης και μάθησης όπου τα παιδιά μαθαίνουν για τις εφημερίδες και το περιεχόμενό τους. Το παιχνίδι αυτό παίζεται από 8 ετών και πάνω και μπορεί να παιχτεί από 2-6 άτομα.
Το ζάρι του είναι ένας κύβος με νούμερα από 1-4. Τα πιόνια τα επιλέγετε εσείς και μπορεί να είναι ό,τι φανταστείτε π.χ. γόμα, ξύστρα, σφραγίδα κ.α.
Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος στο τελευταίο σκαλί.
Παίζοντας αυτό το παιχνίδι θα μάθετε πολλά!
Χριστίνα Π.


  • Ακούσαμε σχετικό τραγούδι.
  • Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας για την εφημερίδα του χθες και του σήμερα και τον σατυρικό τύπο. 


  • Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για την εφημερίδα Πελοπόννησο και το μουσείο Τύπου.
  • Συζητήσαμε για τα στάδια παραγωγής, διανομής της εφημερίδας χθες και σήμερα. 


  • Μιλήσαμε για τον ηλεκτρονικό τύπο.
  • Φτιάξαμε το δικά μας πρωτοσέλιδα. 

Μονόλογοι από το Αιγαίο - Πρόσκληση



Φεστιβάλ σχολείων - Συμμετοχή του σχολείου μας


ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

«Μονόλογοι από το Αιγαίο»: το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων .
Θεατρικό δρώμενο από μαθητές με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου «Μονόλογοι από το Αιγαίο»
Πάτρα 18 Μαρτίου 2017, 8 μ.μ.
Πολυχώρος Αίγλη, Ακτή Δυμαίων 17, Veso Mare
Είσοδος: ελεύθερη

Το Σάββατο 18 Μαρτίου 2017, στις 8 μ.μ. στον Πολυχώρο Αίγλη, Ακτή Δυμαίων 17, Veso Mare 100 μαθητές 6 σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας ζωντανεύουν σκέψεις, αναμνήσεις, συναισθήματα και όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, που πέρασαν το Αιγαίο με την ελπίδα να ζήσουν σε έναν κόσμο που μας αγκαλιάζει όλους.

Το 55ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας συμμετέχει στην εκδήλωση με την ταινία μας : "Σωσίβιο στο όνειρο..." προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εκδήλωσης.

Το φεστιβάλ «Μονόλογοι από το Αιγαίο» στην Πάτρα βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο και είναι μέρος της ΔιεθνούςΗμέρας Δράσης 2017 «Μονόλογοι από το Αιγαίο». Ως τέτοια ορίστηκε η 21η Μαρτίου 2017, Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων, από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) και με την υποστήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Την ημέρα αυτή θα πραγματοποιηθούν δράσεις και εκδηλώσεις σε πολλά σχολεία της χώρας και του εξωτερικού, που θα παρουσιαστούν μέσω της ιστοσελίδας aegeanmonologues.theatroedu.gr. Στην πόλη μας, το θεατρικό δρώμενο «Μονόλογοι από το Αιγαίο» θα παρουσιαστεί και πάλι στο πλαίσιο της “Ευρωπαϊκής Εβδομάδας κατά του Ρατσισμού 2017-ΕΕΚΡ” της ΑΔΕΠ του Δήμου Πατρέων στις 21 Μαρτίου 2017, ώρα 11.00-13.30, στην Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Α΄.



Το βιβλίο «Μονόλογοι από το Αιγαίο»
Αποτελεί συλλογή 28 μαρτυριών ασυνόδευτων παιδιών από τη Συρία, το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, το Ιράν, το Μαρόκο και την Αίγυπτο. Τα παιδιά αυτά, που διαμένουν σε ξενώνες φιλοξενίας, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και έφτασαν μόνα τους στην Ελλάδα, διασχίζοντας το Αιγαίο. Οι «Μονόλογοι από το Αιγαίο» είναι το αποτέλεσμα κύκλου θεατρικών βιωματικών εργαστηρίων, που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Το βιβλίο διανέμεται δωρεάν.

Το Φεστιβάλ των σχολείων της Πάτρας στις 18 Μαρτίου 2017
Το θεατρικό δρώμενο που θα παρουσιάσουν τα σχολεία της Πάτρας προέκυψε από την επιθυμία των εκπαιδευτικών τους να συμμετέχουν στη Διεθνή Δράση «Μονόλογοι από το Αιγαίο» αξιοποιώντας τις αφηγήσεις των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Οι μαθητές των σχολείων με την υποστήριξη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών τους, επεξεργάστηκαν βιωματικά το υλικό των αφηγήσεων και δημιούργησαν σύντομες σκηνές καταθέτοντας τη δική τους ματιά με κοινό στόχο να δώσουν φωνή στους συνομήλικούς τους, που αναγκάστηκαν να χάσουν την παιδική τους ηλικία από τον πόλεμο, τις διώξεις και τις στερήσεις. Το θεατρικό δρώμενο που παρουσιάζεται με τίτλο: «Μονόλογοι από το Αιγαίο» είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των 6 σχολείων και της σύνθεσης των σκηνών που προέκυψαν από τους μαθητές σε ένα συλλογικό θεατρικό δρώμενο. Για τη δημιουργία του θεατρικού δρώμενου συνεργάστηκαν το 8ο Δ.Σ. Πάτρας, το 55ο Δ.Σ. Πάτρας, το 6ο Γυμνάσιο Πάτρας, το 20ο Γυμνάσιο Πάτρας, το 5ο ΓΕΛ Πάτρας και το ΓΕΛ Δεμενίκων με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Γιώργου Μπεκιάρη, Θανάση Μπακαστάθη, Κατερίνας Δωρή, Κωνσταντίνας Μανωλοπούλου, Σοφίας Σιδέρη και Φωτεινής Δημακοπούλου και των θεατροπαιδαγωγών του Προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» Διονυσίας Ασπρογέρακα και Γιώργου Μπεκιάρη.

Υποστήριξη – σκηνική σύνθεση: Συγκλητική Βλαχάκη
Συντονισμός: Γιώργος Μπεκιάρης
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Σε συνεργασία με τα Τμήματα Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.
.

6 Mαρτίου: Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού Δ1

Με αφορμή την ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού:


Συζητήσαμε για περιστατικά βίας ανάμεσα σε παιδιά, για τον θύτη, το θύμα, τους παρατηρητές, τις μορφές εκφοβισμού. 
  • Είδαμε σχετικές ταινίες και τις σχολιάσαμε.
  • Διαπιστώσαμε ότι ο έλεγχος του θυμού μπορεί να περιορίσει την επιθετική συμπεριφορά μέσα α) από την τεχνική του θυμωμένου μπαλονιού. Είναι μια τεχνική που οπτικοποιεί τον θυμό. Φουσκώσαμε ένα μπαλόνι και το δένουμε. Το μπαλόνι είναι το σώμα μας και ο αέρας ο θυμός. Πήραμε μια καρφίτσα και σπάσαμε το μπαλόνι. Αν το μπαλόνι ήταν άνθρωπος, το σκάσιμο του μπαλονιού αντιστοιχεί σε επιθετική συμπεριφορά. Στη συνέχεια φουσκώσαμε ένα άλλο μπαλόνι, αλλά δεν το δέσαμε και αφήσαμε τον αέρα να βγει σιγά σιγά κρατώντας το στις άκρες. Το μπαλόνι δεν έσκασε και κανείς δεν έπαθε τίποτα. Άρα, αν αφήσουμε τον θυμό να μαζευτεί μέσα μας, κάποια στιγμή θα εκραγούμε όπως το μπαλόνι και μπορεί να κάνουμε κακό στον εαυτό μας ή στους γύρω μας.




β) την τεχνική της μικρής χελώνας που κλείνεται στο καβούκι της.

Ανταλλάξαμε απόψεις για το τι μπορεί ο καθένας να κάνει για να περιορίσει τέτοια περιστατικά και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η φιλία, ο αλληλοσεβασμός και ο έλεγχος του θυμού μπορούν να είναι η απάντηση στη βία.

3ο Βραβείο για την ταινία του σχολείου μας "Σαν τα μάτια μας..."


Αυλαία χθες για το 9ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας  Artfools , το οποίο περιελάμβανε και μαθητικό διαγωνιστικό τμήμα.

Η κριτική επιτροπή αποτελούμενη από τους: Γιώτα Φώτου, συγγραφέα, πρώην σχολική σύμβουλο, Αποστόλη Σδράλλη, καθηγητή, σκηνοθέτη, Γιάννη Γεωργιάδη, δάσκαλο, ζωγράφο, σκηνογράφο, Ράνια Τσοχατζή–Γκάγκα, δασκάλα, μουσικό, συνθέτη, Δημήτρη Σακατζή, καθηγητή, σεναριογράφο επέλεξε για να βραβευτούν τις παρακάτω μαθητικές ταινίες:

1ο βραβείο: 13ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών: «Σαν τα χελιδόνια»
2ο βραβείο: 1ο ΕΠΑΛ και 1ο Ε.Κ. Άργους: «Η ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας … από την πλευρά του Λύκου»
3ο βραβείο: 55ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας: «Σαν τα μάτια μας …»

Ειδικές διακρίσεις:

1η Ειδική διάκριση: (Κοινωνικό μήνυμα με ευαισθησίες). ΤΕΕ ΕΑ Κατερίνης: «Schooliκομπερδέματα»
2η Ειδική διάκριση: (Παρουσίαση θέματος προσφυγικού). Γυμνάσιο Καρλοβασίων Σάμου: «Και περιμένω…»
3η Ειδική διάκριση: (Κοινωνικό μήνυμα). 4ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου: «Η κλοπή»

Η ταινία του σχολείου μας  "Σαν τα μάτια μας..."   κέρδισε  το 3ο βραβείο , παρουσιάζοντας όμορφες γωνιές της πόλης μας. Παράλληλα τα παιδιά με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο πρότειναν και λύσεις σε θέματα ενέργειας ,  πρασίνου , καθαριότητας  κ.ά.

Για την ταινία είχαν δουλέψει οι μαθητές του περσινού ΣΤ΄ 1 τμήματος :   Οδυσσέας Αβραμόπουλος , Ειρήνη Βασιλείου ,  Νικολίνα Γεωργάκη , Νίκος Γεωργόπουλος , Ευαγγελία Δημητροπούλου , Άγγελος Καγκελάρης , Γιάννης Κλάδης , Θάλεια Κοντογιώργη , Αγγελική Μπούσια , Πηνελόπη Μυλωνά , Φίλιππος Παναγιώτου , Διονύσης Παπαδάτος , Βασίλης Παρασκευόπουλος , Γιάννης Πετρούτσος , Θοδωρής  Ρουμελιώτης , Ηλιάννα Ρουσσάκου , Γιώργος Τζουραμάνης , Τσαγγανού Αλεξία , Γιώργος Χαραλάμπους και Γιάννης Χριστοδουλόπουλος.

Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και τους ευχόμαστε η ζωή τους να είναι γεμάτη με πολλές επιτυχίες!

Το βραβείο αυτό επισφραγίζει μια 10ετή συνεχή πορεία του σχολείου μας στη δημιουργία ταινιών μικρού μήκους , μέσα από τις οποίες οι μαθητές μας δημιουργούν , εκφράζονται περνώντας τα δικά τους μηνύματα και χαίρονται !





Ευρώ-δεντρο, ελαιό-δεντρο! Δ1




Το σχολείο μας στο 9ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας , ArtFools

Το σχολείο μας συμμετέχει στο  9ο  Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας , ArtFools  με την ταινία "Σαν τα μάτια μας..." .

Να ευχηθούμε καλή επιτυχία στην ταινία μας ! 






"Μονόλογοι από το Αιγαίο" - Συμμετοχή του σχολείου μας


«Μονόλογοι από το Αιγαίο» είναι μία συλλογή 28 μαρτυριών ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων από τη Συρία, το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, το Ιράν, το Μαρόκο και την Αίγυπτο. Πρόκειται για παιδιά που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και έφτασαν μόνα τους στην Ελλάδα, διασχίζοντας το Αιγαίο. Οι ιστορίες τους αποτυπώνονται στην έκδοση «Μονόλογοι από το Αιγαίο: Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων» που κυκλοφορεί στα ελληνικά και στα αγγλικά από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η Διεθνής Ημέρα Δράσης 2017 «Μονόλογοι από το Αιγαίο»

Η 21η Μαρτίου 2017, Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων​, ορίστηκε ως Διεθνής Ημέρα Δράσης «Μονόλογοι από το Αιγαίο» από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) και με την υποστήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Καλλιτεχνικά δρώμενα, παραστάσεις, δημόσιες αναγνώσεις κειμένων, φεστιβάλ με τη συμμετοχή σχολείων, καλλιτεχνικών και νεανικών ομάδων, θα λάβουν χώρα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο.

Σχολεία αξιοποιούν τις αφηγήσεις των ασυνόδευτων παιδιών, για την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας με οποιοδήποτε τρόπο θεωρούν κατάλληλο. 

Το σχολείο μας , με το Ε΄2 τμήμα , συμμετέχει σε αυτό το κάλεσμα με τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους-ντοκιμαντέρ με τίτλο : "Σωσίβιο στο όνειρο..."
Η συμμετοχή του σχολείου μας έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του προγράμματος , τον οποίο μπορείτε να επισκεφτείτε κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα.



Καλή Σαρακοστή ! Δ1


Βλέπω, βιώνω! Δ1

Η κίνηση, ο λόγος και η μουσική αποτέλεσαν το όχημα για ένα ταξίδι στον χρόνο όπου παρακολουθήσαμε την εξέλιξη του πολιτισμού μέσα από το παιχνίδι. Πήραμε ερεθίσματα μέσα από οπτικοακουστικό υλικό, μάθαμε για τα παιχνίδια και την καθημερινότητα των παιδιών στην Αρχαία Αθήνα, εκφραστήκαμε ρυθμικά και μελωδικά με τη χρήση μεταλλόφωνου και άλλων κρουστών οργάνων με την καθοδήγηση της ομάδας ΜΙΤΟΣ.

Η κυρά Σαρακοστή είναι έθιμο παλιό, όχι μόνο ελληνικό! Δ1

Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα  αυτοσχέδιο ημερολόγιο, φτιαγμένο από ζυμάρι, που μετρά τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Έχει τη μορφή γυναίκας με τα χέρια σταυρωμένα επειδή προσεύχεται, δίχως στόμα επειδή νηστεύει, και επτά πόδια, που συμβολίζουν τις ισάριθμες εβδομάδες νηστείας μέχρι το Πάσχα. Όπως προέβλεπε το έθιμο, κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι κι έτσι ήξεραν πόσες εβδομάδες νηστείας απέμεναν.


Ένα παρόμοιο έθιμο είχαν και στην Καταλονία της Ισπανίας,τη Vella Quaresma. 

Aναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και εντοπίσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές με τη δική μας κυρά Σαρακοστή. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ζευγάρια, το ένα παιδί ήταν η δική μας κυρά Σαρακοστή και το άλλο η Vella Quaresma.
Γράψαμε ερωτήσεις για να μάθουμε περισσότερα για αυτό το κοινό έθιμο και τις παρουσιάσαμε με τη μορφή διαλόγου (κάνοντας και εξάσκηση στις ερωτηματικές αντωνυμίες που είχαμε διδαχθεί στη Γλώσσα). 



Το σποράκι μας! Δ1

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τα τρία στάδια βλάστησης ενός φυτού (σπόρος, βλάστηση του σπόρου, νέο φυτό):

  •  φυτέψαμε φακές και φασόλια



  • παρακολουθούσαμε την ανάπτυξή τους και

  • την καταγράψαμε σε ημερολόγιο.