Καλό Πάσχα !



Το Φως της Ανάστασης να φωτίζει πάντα την ζωή μας και να μας οδηγεί στο δρόμο της αγάπης και της αλληλεγγύης!

Λίγο πριν το Πάσχα...


Φτάσαμε με την βοήθεια του Θεού στις Πασχαλινές διακοπές...Η ημέρα μας στο 55, φροντίσαμε να έχει και εκκλησιασμό, και προβολές, και συζήτηση με τα παιδιά, και ωραίες κατασκευές... Εύχομαι σε όλους Καλό Πάσχα, που θα πει (μιας και η λέξη Πάσχα είναι εβραϊκή), καλό πέρασμα, καλή διάβαση, από το σκοτάδι στο φως, από την απελπισία στην ελπίδα, από την μνησικακία και κενότητα στην κάθε λογής αγάπη, και κυρίως από τον θάνατο (τον κάθε λογής θάνατο) και την απλή βιωτή, στην όντως ζωή.




Προσφορά τροφίμων και ρούχων


Την Πέμπτη 18 Απριλίου  μοιράστηκαν τα δέματα με τρόφιμα, είδη υγιεινής , ρούχα και υποδήματα τα οποία συγκεντρώθηκαν και συσκευάστηκαν τις προηγούμενες μέρες. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους Εκπαιδευτικούς, τους Μαθητές και Γονείς, καθώς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, για τα έξοδα, τους κόπους και τις εργατοώρες που διέθεσαν και αφιέρωσαν, και που το αποτέλεσμα ήταν να παραδοθούν 34 κιβώτια τροφίμων και 16 συσκευασίες-κιβώτια ρούχων  στους παρακάτω φορείς : 1. Κιβωτός της Αγάπης. 2. Σύλλογος για το αγέννητο παιδί. 3. Ορφανοτροφείο Θηλέων.




«Κενά παιδιά» Ένα άρθρο που πρέπει να διαβάσουν όλοι οι γονείς !



Υπάρχει μια σιωπηλή τραγωδία που εκτυλίσσεται σήμερα στα σπίτια μας και αφορά στα πιο πολύτιμα κοσμήματά μας: τα παιδιά μας. Τα παιδιά μας βρίσκονται σε μια συναισθηματική κατάσταση καταστροφική!

Τα τελευταία 15 χρόνια, οι ερευνητές μας πρόσφεραν στατιστικές κάθε φορά και πιο ανησυχητικές σχετικά με την οξυμένη και επίμονη αύξησης παιδικής ψυχασθένειας που τώρα έχει φτάσει αναλογίες επιδημίας:
  
Οι στατιστικές δεν ψεύδονται:

• 1 κάθε 5 παιδιά έχει προβλήματα ψυχικής υγείας
• παρατηρήθηκε αύξηση 43% στη Δ.Ε.Π.Υ.( Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας)
• παρατηρήθηκε αύξηση 37% στην εφηβική κατάθλιψη
• παρατηρήθηκε αύξηση 200% στον αριθμό των παιδικών (μεταξύ 10 και 14 ετών) αυτοκτονιών

Τι συμβαίνει και τι κάνουμε λάθος;

Τα σημερινά παιδιά βρίσκονται σε υπερδιέγερση και είναι γεμάτα υλικά δώρα, αλλά στερούνται των βασικών για μια υγιή παιδική ηλικία, όπως:
• συναισθηματικά διαθέσιμους γονείς
• όρια ξεκάθαρα βαλμένα
• υπευθυνότητες
• ισορροπημένη διατροφή και επαρκή ύπνο
• κίνηση εν γένει, ειδικά , όμως  στην ύπαιθρο
• δημιουργικό παιχνίδι, κοινωνική αλληλεπίδραση, ευκαιρίες για μη-καθοδηγούμενο παιχνίδι και «ευκαιρίες» για να βαριούνται

Αντιθέτως, τα τελευταία χρόνια τα παιδιά χόρτασαν από:

• γονείς με την προσοχή τους αποσπασμένη από την ψηφιακή τεχνολογία
• γονείς επιεικείς και επιτρεπτικούς που αφήνουν τα παιδιά τους «να κυβερνούν τον κόσμο» και να είναι εκείνα που βάζουν τους κανόνες
• μια αίσθηση δικαιωμάτων, του να τα αξίζουν όλα χωρίς να τα κερδίζουν ή να γίνονται υπεύθυνα μόλις το αποκτούν
• ακατάλληλος ύπνος και μη ισορροπημένη διατροφή
• καθιστικός τρόπος ζωής
• ατελείωτη διέγερση, τεχνολογικές νταντάδες, άμεση επιβράβευση κι απουσία βαρετών στιγμών

Τι να κάνουμε;

Αν θέλουμε τα παιδιά μας να γίνουν άτομα ευτυχισμένα και υγιή, πρέπει να ξυπνήσουμε και να επιστρέψουμε στα βασικά. Είναι ακόμη δυνατόν! Πολλές οικογένειες είδαν άμεση βελτίωση λίγες εβδομάδες αφότου εφάρμοσαν τις ακόλουθες συστάσεις:

• Βάλτε όρια και να θυμάστε ότι εσείς είστε ο καπετάνιος του καραβιού. Τα παιδιά σας θα αισθανθούν πιο σίγουρα ξέροντας πως εσείς έχετε τον έλεγχο του πηδαλίου

• Προσφέρετε στα παιδιά έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, γεμάτο από αυτό που τα παιδιά ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ, όχι από αυτό που ΘΕΛΟΥΝ. Μη φοβάστε να πείτε «όχι» στα παιδιά σας, αν αυτό που θέλουν δεν είναι αυτό που χρειάζονται

• Δώστε τους θρεπτική τροφή και περιορίστε την τροφή-σκουπίδι

• Να περνάτε τουλάχιστον μια ώρα ημερησίως στον καθαρό αέρα με δραστηριότητες όπως: ποδήλατο, περπάτημα, ψάρεμα, παρατήρηση πουλιών/εντόμων

• Απολαύστε καθημερινά ένα οικογενειακό βραδινό φαγητό χωρίς έξυπνα τηλέφωνα ή τεχνολογία που θα τους αποσπά την προσοχή

• Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια με όλη την οικογένεια ή, αν τα παιδιά είναι πολύ μικρά για επιτραπέζια, αφεθείτε να παρασυρθείτε από τα ενδιαφέροντά τους κι επιτρέψτε να είναι εκείνα που θα καθοδηγούν το παιχνίδι

• Εμπλέξτε τα παιδιά σας σε κάποια από τις δραστηριότητες ή τα καθήκοντα του σπιτιού σύμφωνα με την ηλικία τους (να διπλώνουν τα ρούχα, να τακτοποιούν τα παιχνίδια τους, να απλώνουν τα ρούχα, να ξεπακετάρουν τα φαγητά, να στρώνουν το τραπέζι, να ταΐζουν τον σκύλο κλπ.)

• Καθιερώστε μια συνεπή ρουτίνα ως προς την ώρα ύπνου, για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας κοιμάται όσο χρειάζεται. Τα ωράρια θα είναι ακόμη πιο σημαντικά για παιδιά σε σχολική ηλικία.

• Διδάξτε υπευθυνότητα κι ανεξαρτησία. Μην τα προστατεύετε υπερβολικά έναντι κάθε απογοήτευσης ή κάθε λάθους. Το να κάνουν λάθη θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και να μάθουν να υπερνικούν τις προκλήσεις της ζωής.

• Μη φτιάχνετε την τσάντα τού παιδιού σας, μην τους την κουβαλάτε, μην τους πηγαίνετε την εργασία που ξέχασαν, μην τους ξεφλουδίζετε την μπανάνα ή το πορτοκάλι, αν μπορούν να το κάνουν μόνα τους (4-5 ετών). Αντί να τους δίνετε το ψάρι, μάθετέ τους να ψαρεύουν.

• Μάθετέ τους να περιμένουν και να αναβάλουν την ικανοποίηση.

• Δώστε ευκαιρίες για «πλήξη», μια και η πλήξη είναι η στιγμή οπότε και ξυπνά η δημιουργικότητα. Μην αισθάνεστε υπεύθυνος να διασκεδάζουν τα παιδιά όλη την ώρα.

• Μη χρησιμοποιείτε την τεχνολογία ως θεραπεία για τη βαρεμάρα, μήτε να τους την προσφέρετε στην πρώτη ευκαιρία απραξίας.

 • Αποφύγετε τη χρήση τής τεχνολογίας στο τραπέζι, στο αυτοκίνητο, στα εστιατόρια, στα εμπορικά κέντρα. Χρησιμοποιήστε αυτές τις στιγμές ως ευκαιρίες κοινωνικοποίησης, εκπαιδεύοντας έτσι τον εγκέφαλό τους να ξέρει να λειτουργεί όταν βρίσκονται σε κατάσταση: «πλήξη»

• Βοηθήστε τους να φτιάξουν ένα «βαζάκι πλήξης» με ιδέες για δραστηριότητες για όταν θα βαριούνται.

• Να είστε συναισθηματικά διαθέσιμος ούτως ώστε να «συνδέεστε» με το παιδί σας και να του διδάσκετε αυτορρύθμιση και κοινωνικές δεξιότητες.

• Τα βράδια απενεργοποιήστε τα τηλέφωνα, όταν τα παιδιά πρέπει να πάνε για ύπνο, ούτως ώστε να αποφύγετε την ψηφιακή απόσπαση προσοχής.

• Γίνετε ένας συναισθηματικός ρυθμιστής ή προπονητής των παιδιών σας. Διδάξτε τους να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται την απογοήτευση ή την οργή τους.

• Μάθετέ τους να χαιρετούν, να αλλάζουν ρόλους, να μοιράζονται χωρίς να μένουν με άδεια χέρια, να λένε «ευχαριστώ» και «παρακαλώ», να παραδέχονται τα λάθη τους και να ζητούν συγγνώμη (μην τους το επιβάλετε), και να είστε το πρότυπο όλων αυτών των αξιών που θέλετε να μεταδώσετε.

• Συνδεθείτε συναισθηματικά – χαμογελάστε, αγκαλιάστε, φιλήστε, γαργαλήστε, διαβάστε, χορέψτε, παίξτε ή μπουσουλήστε μαζί τους.

Άρθρο του Δρ. Λουίς Ρόχας Μάρκος, Ψυχιάτρου  , AMEA Care   



Επίσκεψη στην Αχάια Κλάους



Στις 17 Απριλίου ημέρα Τετάρτη, τα ΣΤ1 και  ΣΤ2 τμήματα επισκέφτηκαν το εργοστάσιο της Αχάια Κλάους. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο χώρο και να ενημερωθούν για την ιστορία του από την υπεύθυνη του κέντρου. 



9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας


Στο πλαίσιο του 9ου Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης ου Σχολείου μας  έλαβαν μέρος με τα παρακάτω έργα : Ένα κουίζ γνώσεων πολλαπλών θεμάτων, ένα κουίζ με θέμα τον Ελληνικό Κινηματογράφο, παιχνίδια κίνησης και συγχρονισμού, μικρές ιστορίες, ταινία μικρού μήκους.  Ο στόχος  ήταν μέσω των έργων να σκορπίσουν την γνώση και να ψυχαγωγήσουν όλες τις ηλικίες. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός  ο καθηγητής Πληροφορικής Αλέξανδρος Ζήκος.



D2 class Crosscurricular project presentation: “Animals in danger”









Το ηλιακό μας σύστημα


Το σχολείο μας δέχτηκε την επίσκεψη του  Δρ. Φυσικής κ. Ιωάννη Χιωτέλλη, καθηγητή του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Πατρών , ο οποίος μας ενημέρωσε  για τον Voyager, τους πλανήτες μας, τους άλλους δορυφόρους, το ηλιακό μας σύστημα, τον Γαλαξία μας... Στην ενημέρωση συμμετείχε οι Γ΄και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας.


Αφήγηση παραμυθιών


Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου , η Δανειστική Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας προσκάλεσε τη δασκάλα και αφηγήτρια παραμυθιών κ. Άρτεμις Θεολόγη να πιάσει ...το κουβάρι και να το  ξετυλίξει μαζί μας ταξιδεύοντάς μας στον μαγικό  κόσμο των ελληνικών παραδοσιακών παραμυθιών .  Στη δραστηριότητα πήραν μέρος οι μαθητές/τριες των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων.


Βράβευση του σχολείου μας από τη Φλόγα


Το Παράρτημα Πάτρας του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «ΦΛΟΓΑ» σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διοργάνωσε  ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:
«Όλοι μαζί στη μάχη κατά του καρκίνου της παιδικής ηλικίας»
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε  τη Δευτέρα 1η Απριλίου 2019 στις 6.30΄ το απόγευμα στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών και  παράλληλα τιμήθηκαν τα σχολεία της Αχαΐας , ανάμεσα σε αυτά και το 55ο Δημοτικό Σχολείο ,  που κάθε χρόνο συμμετέχουν στο υπαίθριο Χριστουγεννιάτικο Παζάρι στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου.



Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου


Σήμερα στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου η Δανειστική Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας δέχτηκε την επίσκεψη των μαθητών/τριών του 32ου Νηπιαγωγείου Πάτρας  .
Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στον χώρο της Βιβλιοθήκης , να ενημερωθούν από τον υπεύθυνο της Βιβλιοθήκης για τον τρόπο λειτουργίας της , τα είδη των βιβλίων που διαθέτει και  την αξία του βιβλίου στη ζωή μας.
Επίσης προβλήθηκε η ταινία "Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία" του  Μόρρις Λέσμορ. 




Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου - 2 Απριλίου



Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2019, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Λιθουανίας. Το μήνυμα και η αφίσα είναι έργα του Λιθουανού Kestutis Kasparavicious (1954) διεθνούς φήμης εικονογράφου και συγγραφέα, οποίος έως σήμερα έχει εικονογραφήσει περισσότερα από 60 βιβλία, σε αρκετά από τα οποία έχει γράψει και το κείμενο. 

  

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2/4/2019
"Τα βιβλία μας βοηθούν να μη βιαζόμαστε"
Kestutis Kasparavicius Λιθουανία

“Βιάζομαι!… Δεν έχω χρόνο!… Αντίο!… Ακούμε τέτοιες κουβέντες κάθε μέρα, όχι μόνο στη Λιθουανία, που βρίσκεται στο κέντρο της Ευρώπης, αλλά και σε πολλά μέρη του κόσμου. Συχνά επίσης ακούμε να λέγεται ότι ζούμε στην εποχή της υπέρμετρης πληροφόρησης, της ταχύτητας και της βιασύνης.
Αν όμως πάρεις στα χέρια σου ένα βιβλίο, νιώθεις αμέσως διαφορετικά. Φαίνεται πως τα βιβλία έχουν αυτή τη θαυμαστή ιδιότητα- μας βοηθούν να χαλαρώνουμε. Μόλις ανοίξεις ένα βιβλίο και βυθιστείς στα ήρεμα βάθη του, δεν έχεις πια τον φόβο πως όλα περνούν με ξέφρενη ταχύτητα κι εσύ δεν προλαβαίνεις να δεις τι γίνεται. Ξαφνικά, αρχίζεις να πιστεύεις ότι δε χρειάζεται να τρέχεις με τόση βιασύνη για μια δουλειά μάλλον ασήμαντη. Στα βιβλία όλα συμβαίνουν ήσυχα, με μία τάξη καθορισμένη με ακρίβεια. Ίσως επειδή οι σελίδες τους είναι αριθμημένες, ίσως γιατί οι σελίδες κυλούν απαλά και γαλήνια καθώς τις γυρίζεις. Στα βιβλία, όσα έχουν γίνει στο παρελθόν, συναντούν με ηρεμία τα όσα πρόκειται να συμβούν.
Το σύμπαν ενός βιβλίου είναι ορθάνοιχτο, συνδυάζει μ’επιτυχία την πραγματικότητα με τη φαντασία. Και καμιά φορά αναρωτιέσαι αν ήταν σ’ένα βιβλίο ή στη ζωή που πρόσεξες πόσο όμορφα πέφτουν από τη στέγη ενός σπιτιού οι σταγόνες του λιωμένου χιονιού ή πόσο ευχάριστος είναι στα μάτια ο τοίχος του γείτονα καλυμμένος με βρύα. Το ξέρεις από ένα βιβλίο ή από την πραγματικότητα ότι τα κόκκινα μούρα δεν είναι όμορφα μόνο αλλά και πικρά; Ήταν σ’ένα βιβλίο ή στην πραγματικότητα που ήσουν ξαπλωμένος ένα καλοκαίρι στο γρασίδι ή που καθόσουν σταυροπόδι και κοιτούσες τα σύννεφα να ταξιδεύουν στον ουρανό;
Τα βιβλία μας βοηθούν να μη βιαζόμαστε, τα βιβλία μας μαθαίνουν να παρατηρούμε το καθετί, τα βιβλία μας προσκαλούν, ακόμα και μας υποχρεώνουν καμιά φορά, να καθίσουμε για λίγο. Συνήθως διαβάζουμε καθιστοί, με το βιβλίο στο τραπέζι ή στα γόνατά μας, έτσι δεν είναι;
Και δεν έχετε ζήσει άλλο ένα θαύμα – εκείνο που όταν διαβάζετε ένα βιβλίο, το βιβλίο διαβάζει εσάς; Ναι, βέβαια, τα βιβλία έχουν την ικανότητα να διαβάζουν. Διαβάζουν το μέτωπό σας, τα φρύδια σας, τις άκρες των χειλιών σας, που γυρίζουν προς τα πάνω από χαρά, προς τα κάτω από λύπη. Πρώτ’απ’όλα, όμως, τα βιβλία διαβάζουν τα μάτια σας. Και κοιτάζοντας μέσα στα μάτια σας, βλέπουν… Ε, ξέρετε τι βλέπουν!
Είμαι βέβαιος ότι τα βιβλία ποτέ δε βαριούνται όταν βρίσκονται στα γόνατά μας. Κάποιος που απολαμβάνει το διάβασμα – παιδί ή μεγάλος – μας κινεί το ενδιαφέρον πολύ περισσότερο από κάποιον που δε νοιάζεται για τα βιβλία, κάποιον που κυνηγάει διαρκώς το ρολόι, που δεν έχει ποτέ καιρό να καθίσει, που δεν καταφέρνει να παρατηρήσει πολλά απ’όσα υπάρχουν γύρω μας.
Για την παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, η ευχή μου σε όλους μας είναι: Να υπάρχουν ενδιαφέροντα βιβλία για τους αναγνώστες και ενδιαφέροντες αναγνώστες για τα βιβλία!

Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδριτσοπούλου