Οδοντοστοιχίες από φασόλια


Με τον κύριο της Αισθητικής Αγωγής φτιάξαμε (Α2) οδοντοστοιχίες με γερά και χαλασμένα από την τερηδόνα δόντια. Για τα μεγάλα δόντια χρησιμοποιήσαμε φασόλια γίγαντες, για τους τραπεζίτες κομματάκια από φελιζόλ και για τα χαλασμένα δόντια φασόλια μαυρομάτικα. Στις οδοντοστοιχίες με τα γερά δόντια κολλήσαμε υγιεινές τροφές όπως φρούτα και λαχανικά, ενώ στα χαλασμένα δόντια κολλήσαμε τροφές με πολλή ζάχαρη όπως γλυκά, καραμέλες και τσίχλες.






«Παραμύθια να τα φας στο πιάτο»




Παραμύθια γεμάτα «γεύση» και με σπουδαία μηνύματα για τη σωστή μεσογειακή διατροφή ανέβηκαν σήμερα στη σκηνή του σχολείου μας , προκειμένου να μας θυμίσουν την αξία  του να τρέφεται κανείς σωστά, σε καιρούς, που ακόμα και το φαγητό έχει πέσει «θύμα» των γρήγορων ρυθμών της ζωής, σε βάρος της ποιότητας. 
Πρόκειται για μια παράσταση, υπό τον τίτλο «Παραμύθια να τα φας στο πιάτο» , η οποία στηρίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του συγγραφέα – εκπαιδευτικού Βαγγέλη Ηλιόπουλου, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη.
Είναι παραμύθια γεμάτα νοστιμιά, που αποκαλύπτουν στον θεατή τον μυστικό παραμυθένιο κόσμο, που κρύβεται στα τρόφιμα. Τα παιδιά γνώρισαν  την πριγκίπισσα Φακή,  έμαθαν και γνώρισαν τον Φρουτένιο, ανακάλυψαν  την μαγική κατσαρόλα και την συνωμοσία των μακαρονιών, μπήκαν στον κόσμο του σύμπαντος και γνώρισαν  πώς δημιουργήθηκε ο πλανήτης της σοκολάτας!

Συντελεστές της παράστασης:
Σκηνοθεσία: Φάνης Δίπλας  ,  Κίνηση-Χορογραφία: Μαριμίλλη Ασημακοπούλου  , Μουσική: Ορέστης Γαργουλάκης  ,  Δραματουργική Επεξεργασία: Αντιγόνη Βουτσινά  ,  Εικόνα: Ανδρέας Λαμπρόπουλος

Φωτισμοί: Ευσταθία: Δρακονταειδή  ,  Μάσκες: Αγνή Στασινού  , Σκηνικά-Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου  ,  Σκηνικός Χώρος: Γιώργος Μαραζιώτης 


Έπαιξαν  οι ηθοποιοί: Ανδρέας Ζερδεβάς , Γεωργία Ηλιοπούλου  , Ιωάννα Σεμιτέκολο  , Δημήτρης Χουρδούμης

Τυφλόμυγα με τρόφιμα στο μάθημα της Γυμναστικής


Την ώρα της Γυμναστικής τα παιδιά (Α2) έπαιξαν το παιχνίδι της τυφλόμυγας με τρόφιμα. Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Ένα παιδί από κάθε ομάδα με δεμένα τα μάτια διαλέγει τρόφιμα ,φρούτα ή λαχανικά. Προσπαθεί με την αφή να αναγνωρίσει τι διαλέγει. Κάθε ομάδα παίρνει πόντους ανάλογα με τη διατροφική αξία των τροφών που επιλέγει. Νικήτρια είναι η ομάδα με την υψηλότερη βαθμολογία.





Η πυραμίδα της διατροφής


Τα παιδιά (Α2) έφτιαξαν την πυραμίδα της διατροφής και με τη βοήθεια της κυρίας των Αγγλικών κόλλησαν και διάβασαν τις αντίστοιχες λεξούλες στα Αγγλικά.






Το κυλικείο της τάξης μας


Με τον κύριο της Αισθητικής Αγωγής φτιάξαμε(Α2) ένα κυλικείο μέσα στην τάξη μας και το …γεμίσαμε με υγιεινά τρόφιμα. Σας αρέσει;






Υγιεινά πιάτα


Την ώρα της Αισθητικής Αγωγής φτιάξαμε (Α2) με τον κύριο μας όμορφα και υγιεινά πιάτα. Απολαύστε τα…!





Παιχνίδια για τη διατροφή στους υπολογιστές


Την ώρα του μαθήματος των Υπολογιστών παίξαμε (Α2) παιχνίδια με τις τροφές και φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής.



Τα παιδιά διασκεδάζουν τραγουδώντας για τη διατροφή


Στο μάθημα της Μουσικής τα παιδιά (Α2) διασκέδασαν και πέρασαν ευχάριστα λέγοντας τα τραγουδάκια από το παραμύθι: «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω».



Μία διατροφολόγος στο σχολείο μας


Στις 15 Φεβρουαρίου ,ύστερα από πρόσκληση μας, επισκέφτηκε το σχολείο μας μία διατροφολόγος. Τα παιδάκια της Πρώτης τάξης με πολύ ενδιαφέρον είδαν, άκουσαν κι έμαθαν χρήσιμα πράγματα για τη διατροφή τους.



Μια ακόμη ταινία γεννήθηκε !



Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία» , που συνδιοργανώνουν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, στο πλαίσιο των δράσεων του Εθνικού Δικτύου Αγωγής Τηλεόρασης που υλοποιεί τα τελευταία 5 χρόνια, η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, στο πλαίσιο των δράσεων ΕΚΕ, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και η Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης , με μια ταινία που ετοίμασαν τα παιδιά του Ε΄2 τμήματος.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Ακόμη να γίνουν κριτές, μελετητές και ερευνητές του περιβάλλοντός τους και να ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη προστασίας του πλανήτη και εξασφάλισης όρων αξιοπρεπούς διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του.

Η υπόθεση της ταινίας μας έχει σχέση με το πρόγραμμα Π.Ε που υλοποιεί φέτος το συγκεκριμένο τμήμα , κλιματικές αλλαγές - φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Τα έργα των μαθητών θα κρίνει καλλιτεχνική επιτροπή που θα οριστεί από τους τέσσερις φορείς που συνδιοργανώνουν το διαγωνισμό (Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών, Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης) η οποία θα δημοσιοποιηθεί πριν τη λήξη του διαγωνισμού.

Τον Μάιο του 2012 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και οι καλύτερες μαθητικές εργασίες θα:
  •  βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων.
  •  αναρτηθούν στην πλατφόρμα www.i-create.gr της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης
  •  παρουσιαστούν στην τηλεοπτική ζώνη της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης

Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά ! 



Επιτραπέζια παιχνίδια διατροφής


Στην τάξη μας (Α2) διασκεδάσαμε και μάθαμε χρήσιμα πράγματα, παίζοντας ομαδικά και ανά δύο επιτραπέζια παιχνίδια γύρω από τη διατροφή.






Τα χρώματα της υγείας.


Την Τετάρτη 8/2/12 ζωγραφίσαμε στην τάξη μας (Α2) τα χρώματα της υγείας. Χωριστήκαμε σε ομάδες.  Η κάθε ομάδα επέλεξε ένα χρώμα με στόχο να βρει υγιεινά φαγητά ή τρόφιμα σ΄αυτό το χρώμα. Φτιάξαμε σε χαρτιά Α4 ένα χρωματιστό κύκλο με το χρώμα που διαλέξαμε και γύρω ζωγραφίσαμε υγιεινές τροφές που είχαν το ίδιο χρώμα. Όταν τελειώσαμε παρουσιάσαμε τα έργα μας στις άλλες ομάδες.





Ένα διαφορετικό μάθημα


Στις 3/2/12 επισκεφτήκαμε (το Α2) το πρωί το κυλικείο του σχολείου μας. Είδαμε τα είδη που πουλάει και διαπιστώσαμε ότι όλα είναι υγιεινά. Στη συνέχεια τα μετρήσαμε και καταγράψαμε του αριθμούς που βρήκαμε. Κατά το μεσημεράκι ξαναπήγαμε και μετρήσαμε τα είδη που είχαν μείνει. Όταν επιστρέψαμε στην τάξη αποφασίσαμε να οργανώσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας μας. 
Γράψαμε στον πίνακα όλα τα στοιχεία που είχαμε συγκεντρώσει και χρησιμοποιώντας την αφαίρεση (που πρόσφατα είχαμε μάθει) βρήκαμε τον αριθμό των προϊόντων που κατανάλωσαν τα παιδιά σε κάθε είδος. Με αμείωτο το ενδιαφέρον ταξινομήσαμε τα είδη ανάλογα με την κατανάλωση τους. Με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι οι μαθητές του σχολείου μας έχουν σωστές διατροφικές συνήθειες …κι αυτό γιατί την πρωτιά την πήραν τα κουλουράκια του φούρνου με το σουσάμι, που είναι η καλύτερη επιλογή για πρόγευμα!






Επίσκεψη στο φούρνο της γειτονιάς


Στις 27-1-12 επισκεφτήκαμε (η Πρώτη τάξη Α2) το φούρνο της γειτονιάς μας. Εκεί μάθαμε πώς φτιάχνεται το ψωμί και είδαμε από κοντά όλα τα μηχανήματα .Μας έκανε εντύπωση το μεγάλο ζυμωτήριο ,ο πλάστης και ο φούρνος. Ο φούρναρης μας έδωσε και λίγο ζυμάρι για να το πλάσουμε. Στο τέλος δοκιμάσαμε κι από ένα φρεσκοψημένο κι αφράτο κέικ!