Με αφορμή την ημέρα κατά της
σχολικής βίας και του εκφοβισμού:
Συζητήσαμε για περιστατικά βίας ανάμεσα σε παιδιά, για τον θύτη, το θύμα, τους παρατηρητές, τις μορφές εκφοβισμού.
- Είδαμε σχετικές ταινίες και τις σχολιάσαμε.
- Διαπιστώσαμε ότι ο έλεγχος του θυμού μπορεί να περιορίσει την επιθετική συμπεριφορά μέσα α) από την τεχνική του θυμωμένου μπαλονιού. Είναι μια τεχνική που οπτικοποιεί τον θυμό. Φουσκώσαμε ένα μπαλόνι και το δένουμε. Το μπαλόνι είναι το σώμα μας και ο αέρας ο θυμός. Πήραμε μια καρφίτσα και σπάσαμε το μπαλόνι. Αν το μπαλόνι ήταν άνθρωπος, το σκάσιμο του μπαλονιού αντιστοιχεί σε επιθετική συμπεριφορά. Στη συνέχεια φουσκώσαμε ένα άλλο μπαλόνι, αλλά δεν το δέσαμε και αφήσαμε τον αέρα να βγει σιγά σιγά κρατώντας το στις άκρες. Το μπαλόνι δεν έσκασε και κανείς δεν έπαθε τίποτα. Άρα, αν αφήσουμε τον θυμό να μαζευτεί μέσα μας, κάποια στιγμή θα εκραγούμε όπως το μπαλόνι και μπορεί να κάνουμε κακό στον εαυτό μας ή στους γύρω μας.
β) την
τεχνική της μικρής χελώνας που
κλείνεται στο καβούκι της.
Ανταλλάξαμε
απόψεις για το τι μπορεί ο καθένας να κάνει για να περιορίσει τέτοια
περιστατικά και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η φιλία, ο αλληλοσεβασμός και ο
έλεγχος του θυμού μπορούν να είναι η απάντηση στη βία.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου