Φιλοξενήσαμε στην τάξη μας τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ με θέμα τη ΦΙΛΙΑ.
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που επιδιώκει
να καλλιεργήσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και την πρακτική του
δανεισμού. Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να διαβάσουν τα βιβλία, να απολαύσουν
τις εικόνες τους, να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις που τους
προκαλούν και να τις συζητήσουν.
Χρησιμοποιήσουμε το εκπαιδευτικό υλικό «Ταξιδιώτης της γραφής» για να μάθουμε
την ιστορική εξέλιξη της γραφής και να γνωρίσουμε τα υλικά της γραφής με
δημιουργικό τρόπο. Το υλικό περιελάμβανε σχετικά βιβλία, οπτικοακουστικό υλικό,
υλικά και όργανα γραφής (πηλός, μεταλλικές γραφίδες, κέρινες πλάκες, ξύλινες
γραφίδες, πένες με κοντυλοφόρο, καλαμένιες πένες, μελάνι, κάρβουνο, κιμωλία,
μαυροπίνακας, φτερό χήνας, πινέλο καλλιγραφίας, στυπόχαρτο, κεραμικό όστρακο),
αντίγραφο του δίσκου της Φαιστού, καρτέλες με δείγματα γραφής, βιβλίο με τα
δείγματα χαρτιών, καρτέλα με σύγχρονα υλικά γραφής, στοιχεία για το σύστημα
Braille , δραστηριότητες- φύλλα εργασίας και παιχνίδι μνήμης.
Σήμερα η Δ΄ τάξη του 55ου Δημοτικού
σχολείου Πατρών επισκέφθηκε το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο Γλαύκου που φτιάχτηκε
από το 1922 μέχρι το 1926. Λειτουργεί από τότε μέχρι και σήμερα.
Παλιά το εργοστάσιο λειτουργούσε με τέσσερις μηχανές
και δυο χειριστές. Σήμερα έχει έναν χειριστή και δυο ισχυρές μηχανές. Τα
μηχανήματα είναι σημαντικά για την παραγωγή του ρεύματος. Όλες οι μηχανές είναι
μάρκα PELTON.
Ο τρόπος παραγωγής ρεύματος είναι ξεχωριστός στο
εργοστάσιο, γιατί ο τρόπος αυτός δε μολύνει το περιβάλλον όπως τα άλλα
εργοστάσια, τα θερμοηλεκτρικά που δουλεύουν με λιγνίτη.
Ένας φημισμένος μύθος είναι ο μύθος του Γλαύκου.
Στον μύθο αυτό ο Γλαύκος τρώει ένα φύλλο απ’ το αθάνατο ποτάμι και γίνεται
αθάνατος. Όμως αυτό δεν του εξασφάλισε την αιώνια νεότητα. Με το πέρασμα των
χρόνων γέρασε και έχασε την ομορφιά του.
Το μουσείο του Γλαύκου βρίσκεται στο χώρο του
σταθμού και στεγάζεται στο διώροφο οίκημα όπου έμεναν ο διευθυντής και το
προσωπικό του σταθμού πριν το 1968, οπότε και ο Σταθμός αγοράστηκε από τη
Δ.Ε.Η.
Το μουσείο έχει μέσα πολλά πράγματα από τις πρώτες
υδροηλεκτρικές μηχανές που λειτούργησαν από
το 1926.
Στο ισόγειο έχει έναν στρόβιλο και μια μακέτα. Στον
πάνω όροφο έχει ένα χώρο για να βλέπεις βίντεο και υπάρχουν κι εκεί διάφορα
εξαρτήματα από τα παλιά μηχανήματα.
Νικολία Κ. , Ελίνα Μπ. , Κωνσταντίνος Στ.
Το μουσείο του Γλαύκου
Την 1η Φεβρουαρίου 2016 η Δ΄ τάξη
επισκέφθηκε το Μουσείο του Γλαύκου. Εκεί είδαμε τη μακέτα της περιοχής του
υδροηλεκτρικού σταθμού του Γλαύκου, τον παλιό στρόβιλο τύπου PELTON και μια μεγάλη βελόνα που περνούσε
το νερό επίσης κι αυτή τύπου PELTON
όπως ήταν και ο μετρητής στροφών.
Στο τέλος είδαμε ένα βίντεο με τον μύθο του Γλαύκου
που ένας άντρας, ο Γλαύκος, έφαγε ένα φύλλο και έγινε αθάνατος όμως δεν
εξασφάλισε τη νεότητά του.
Σήμερα Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου επισκεφθήκαμε το
Μουσείο του Γλαύκου. Εκεί είδαμε διάφορες μηχανές που με τη βοήθεια του νερού,
μιας και υπήρχε εκεί υδροηλεκτρικός σταθμός, παρήγαγαν ρεύμα.
Επίσης παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο
που μας έδειξε τον μύθο του Γλαύκου, θεού του φωτός.
Η κα Συμεωνίδου Σοφία (Ιατρός Δημόσιας Υγείας από τη Δ/νση
Δημόσιας Υγείας της Π.Δ.Ε.) μας ενημέρωσε για τους κανόνες ατομικής υγιεινής
και την υγιεινή διατροφή.
Με την εκμάθηση των κανόνων ατομικής υγιεινής στοχεύουμε την πρόληψη των ασθενειών και τη
διατήρηση της υγείας μας. Η ατομική υγιεινή περιλαμβάνει την καθαριότητα του
σώματος, τον υγιεινό ύπνο, τη στοματική υγιεινή.
Η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών στη διατροφής μας βάζει τις
βάσεις για τη σωστή ανάπτυξη και την αποφυγή της παιδικής παχυσαρκίας.
Αναφέρθηκαν οι συνέπειες της κακής διατροφής, η
σημασία της υγιεινής διατροφής κατά την παιδική ηλικία, τα οφέλη της
Μεσογειακής διατροφής, της σωστής ενυδάτωσης και της φυσικής δραστηριότητας.
Επισημάνθηκε πως η διατροφή κατά την παιδική ηλικία πρέπει να είναι υγιεινή και
ισορροπημένη, να παρέχει ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για τις καθημερινές
δραστηριότητες, για καλύτερες μαθητικές αποδόσεις και αθλητικές επιδόσεις, για
μια υγιή ανάπτυξη και καλύτερη υγεία.
Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές και απαντήθηκαν
ερωτήσεις τους και οι απορίες τους.
Την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016 πραγματοποιήθηκε η κοπή της
παραδοσιακής βασιλόπιτας παρουσία των μαθητών και εκπαιδευτικών του Σχολείου
μας καθώς επίσης και των μελών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων .
Την τελετή τίμησε με την παρουσία του ο Θεοφιλέστατος
Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος ο οποίος και ευλόγησε τη βασιλόπιτα.
Στο χαιρετισμό της η Δ/ντρια του σχολείου ευχήθηκε καλή
χρονιά στους μαθητές και στο διδακτικό προσωπικό και ευχαρίστησε το Σύλλογο Γονέων
και Κηδεμόνων για τη συνεχή και απρόσκοπτη στήριξή του στο σχολείο.
Δύο ευκαιρίες στην ταινία του σχολείου μας "Μια ευκαιρία..." να προβάλλει το μήνυμά της για τον σχολικό εκφοβισμό με αντίστοιχες συμμετοχές σε δύο Διεθνείς Διαγωνισμούς :
Στο Μαθητικό Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Λάρισας, που διοργανώνεται από την Artfools, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας –
Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του
ΤΕΙ Λάρισας, του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας , και
Στον 2ο Διεθνή μαθητικό διαγωνισμό
ταινιών μικρού μήκους , που συνδιοργανώνουν η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της
Δράμας, η Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας,
Έρευνας και Θρησκευμάτων, η ΕΡΤ και το Σπίτι της Κύπρου – Μορφωτικό Γραφείο της
Κυπριακής Πρεσβείας στην Ελλάδα.
Η περίληψη της ταινία μας έχει ως εξής :
«… Ένας μαθητής παίρνει μετεγγραφή από το σχολείο του χωριού
του σε ένα σχολείο μιας πόλης. Εκεί τα πράγματα είναι μάλλον δύσκολα γι’ αυτόν
, αφού όχι μόνο δεν τυγχάνει της αποδοχής των συμμαθητών του αλλά πέφτει και
θύμα σχολικού εκφοβισμού.
Ένα τυχαίο γεγονός
προσφέρει σε όλους μια ευκαιρία .
Ο νεοφερμένος μαθητής θα αποφασίσει να κερδίσει την
εμπιστοσύνη των συμμαθητών του ή να απαλλαγεί από όλα όσα υφίσταται παίρνοντας
την εκδίκησή του ;
Οι συμμαθητές του θα αξιοποιήσουν την ευκαιρία που τους
δίνει ο συμμαθητής τους για να
καταλάβουν και να επανορθώσουν το λάθος τους ή θα συνεχίσουν την εκφοβιστική
συμπεριφορά τους ;
Eπισκεφτήκαμε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου
Πατρέων «Πάνος Μυλωνάς», ένα ανοιχτό
σχολείο στο οποίο διδάσκεται κυκλοφοριακή αγωγή και οδική ασφάλεια, με έναν
τρόπο διαφορετικό και ευχάριστο. Ενημερωθήκαμε και εκπαιδευτήκαμε σε θέματα οδικής ασφάλειας και
προστασίας. Γνωρίσαμε τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, συμμετείχαμε
ενεργά και εξασκηθήκαμε στο να χρησιμοποιούμε σωστά τις διαβάσεις, τα σήματα
και τα φανάρια. Μάθαμε τους κανόνες σωστής οδικής συμπεριφοράς, που πρέπει να
ακολουθούμε ως πεζοί, ως ποδηλάτες και ως επιβάτες.
Στο πλαίσιο του προγράμματος της
Κυκλοφοριακής Αγωγής οι μαθητές της Γ1
τάξης είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με
τη σχολική τροχονόμο κα Μαρία Μπιρλή. Τα παιδιά
ενημερώθηκαν για το επάγγελμα του σχολικού τροχονόμου, την εκπαίδευσή του και
είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις και να λύσουν σχετικές απορίες τους.
Ακόμα μίλησαν μαζί της και για θέματα Κ.Ο.Κ και σωστής κυκλοφοριακής
συμπεριφοράς. Τους έδειξε πώς να περνούν
τον δρόμο με τη βοήθεια της σχολικής τροχονόμου, τι πρέπει και τι δεν πρέπει να
κάνουν για να διασχίζουν τον δρόμο με ασφάλεια!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης παρακολούθησαν το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής του Ι.Ο.ΑΣ. με τίτλο «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια» .Η εφαρμογή
του προγράμματος έγινε με βιωματικό-διαδραστικό τρόπο.
Οι μαθητές κατανόησαν
τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής με ευχάριστο τρόπο και ενεργή
συμμετοχή, αντιλήφθηκαν τη διαφορά
μεταξύ δρόμου και πεζοδρομίου, τοποθέτησαν τις διαβάσεις, τα φανάρια και τα
σήματα στα σωστά σημεία του δρόμου, έμαθαν να διασχίζουν το δρόμο με σωστό
τρόπο μέσω της εναλλαγής ρόλων. Με τον
τρόπο αυτό τα παιδιά βίωσαν, παίζοντας στο σχολείο, τους σωστούς κανόνες
κυκλοφοριακής αγωγής.
Η εκπαίδευση εστιάστηκε στους βασικούς κανόνες που πρέπει να
τηρούν τα παιδιά και ανάλογα με την ηλικία και τις εκάστοτε ιδιαιτερότητες και
δόθηκε έμφαση στο ζήτημα της ασφάλειας των παιδιών ως πεζοί, ως επιβάτες Ι.Χ.,
ως ποδηλάτες και ως χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, κάθε φορά αντίστοιχα
για την κάθε περίπτωση.