ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΣΤ1)


Αρχικά, τα παιδιά έπαιξαν ένα παιχνίδι που λεγόταν : "Το κυνήγι της χαμένης ενέργειας". Χωρίστηκαν σε ομάδες των 2,  απαντούσαν σε ερωτήσεις και έψαχναν σε όλο το χώρο του σχολείου για να βρουν τα στοιχεία ( εικόνες ή λέξεις) που θα τους έδιναν τη σωστή απάντηση. Για κάθε σωστό στοιχείο η επιβράβευση ήταν ένα κομμάτι ενός παζλ, το οποίο συναρμολόγησαν όλοι μαζί στο τέλος του παιχνιδιού.
Στη συνέχεια, δημιούργησαν ένα θεατρικό δρώμενο. Το θέμα του ήταν εάν έπρεπε να χτιστεί ή όχι ένα αιολικό πάρκο κοντά στη περιοχή τους. Τα παιδιά μοίρασαν ρόλους όπως πουλιά, κάτοικοι, εργάτες και οικολόγοι και ύστερα έφτιαξαν τους δικούς τους διαλόγους με πολύ χιούμορ! Και όχι μόνο αυτό! Έφτιαξαν και τις δικές τους στολές συνδυάζοντας παλιά πουκάμισα, πανιά, μαντήλια, σακούλες σκουπιδιών κ.α. Παρουσίασαν το θεατρικό τους στο προαύλιο κάτω από τα δέντρα.
Στο τέλος, έφτιαξαν ανά ομάδες συνθήματα σχετικά με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας . Τα συνθήματα αυτά τα ζωγράφισαν σε ένα μεγάλο πανό με τα ίδια τους τα χέρια το οποίο κοσμεί πλέον το διάδρομο έξω από την αίθουσα τους!



Eτοιμάζοντας την επίσκεψη στη Γαλλία (ΣΤ1)

Η 4η συνάντηση με τους εταίρους μας στο Comenius θα γίνει τον Μάιο στο Μπορντώ της Γαλλίας. Στα πλαίσια αυτής της συνάντησης:
  • Αναλάβαμε και φτιάξαμε το ταμπλό της Γαλλίας

  •   Γράψαμε γράμματα στα Γαλλικά στα παιδιά του σχολείου που συνεργαζόμαστε και


  •  Δημιουργήσαμε παρουσίαση ppt με θέμα τους Έλληνες που διέπρεψαν στη Γαλλία.

Επίσκεψη στη λίμνη Τσιβλού

Την Πέμπτη 25 Απριλίου η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε τον υγροβιότοπο της λίμνης Τσιβλού, ώστε να υλοποιήσει  ένα μονοήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το ΚΠΕ Κλειτορίας-Ακράτας. 
Το πρόγραμμα στόχευε:  

• Στην εξοικείωση των παιδιών με το ζήτημα της διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών.
• Στην ανάπτυξη περιβαλλοντικά ορθής συμπεριφοράς σε προστατευόμενες περιοχές.
• Στην εισαγωγή στο ζήτημα της διαχείρισης του γλυκού νερού με έμφαση στο θέμα της λειψυδρίας.
• Στην εισαγωγή στο ζήτημα της αξίας των μικρών υγροτόπων και των δασικών οικοσυστημάτων.
• Στη μοναδικότητα σχηματισμού του συγκεκριμένου υγροβιότοπου (κατολίσθηση, 1913) 








Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα βάγια, Ήρθ’ η Κυριακή που τρων τα ψάρια. (ΣΤ1)


Συγκεντρώσαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο για τα Λαζαράκια, το έθιμο που συνδέεται με το Σάββατο του Λαζάρου και  σας τις παρουσιάζουμε power point και σε μια αφίσα. 









Στη συνέχεια κατασκευάσαμε καλαθάκια, Λαζαράκια, μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου (όπως μας τα είπε η γιαγιά) και τα τραγουδήσαμε στην κυρία Διευθύντρια, σε μαθητές και δασκάλους του σχολείου μας.









Tαξιδέψαμε στην πόλη του μέλλοντος με το WWF (ΣΤ)


Οι μαθητές της Στ τάξης υλοποίησαν το εκπαιδευτικό εργαστήρι: «Ταξίδι στην πόλη του μέλλοντος» του WWF Ελλάς (κα Μαρία Δεδάκη), το οποίο υλοποιείται με την υποστήριξη της εταιρείας FRIGOGLASS, στα σχολεία! Στόχος του εργαστηρίου ήταν  να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να παίξουν, να μάθουν, να προβληματιστούν και να βρούνε λύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.
Το εργαστήρι ξεκίνησε με βιωματικά παιχνίδια γνωριμίας στο προαύλιο. Στη συνέχεια οι μαθητές σκέφτηκαν τι τους είναι αληθινά απαραίτητο από όλα αυτά που διαθέτουμε στα σπίτια μας, προβληματίστηκαν σχετικά με το αν μπορούν να ξεχωρίσουν τις επιθυμίες από τις ανάγκες τους. Συνειδητοποίησαν ότι η τεχνολογία μας προσφέρει λύσεις, αλλά αν δεν μειώσουμε τις καταναλωτικές μας ανάγκες, ο πλανήτης μας δεν θα τα βγάλει πέρα. Το οικολογικό μας αποτύπωμα είναι πολύ υψηλό. Δυόμιση πλανήτες χρειαζόμαστε για να καλύψουμε τις καθημερινές μας ανάγκες. Η εντυπωσιακή αυτή πληροφορία ώθησε τους μαθητές να σκεφτούν κριτικά, να συνδυάσουν πληροφορίες, να αξιολογήσουν εναλλακτικά σενάρια και τελικά να «ζωγραφίσουν» με τη φαντασία τους τη ζωή στη βιώσιμη πόλη του μέλλοντος.
Τέλος,  αποφάσισαν να λάβουν μέρος και στον διαγωνισμό του WWF και κλήθηκαν να σκεφτούν  ιδέες ρεαλιστικές αλλά και πρωτότυπες για εξοικονόμηση ενέργειας στο σχολείο μας. Οι καλύτερες συνολικά ιδέες θα βραβευτούν με προϊόντα της συλλογής WWF, ενώ το σχολείο που θα αναλάβει την πιο γενναία πρωτοβουλία εφαρμογής τους, θα βραβευτεί με ένα ψυγείο Ecocool της Frigoglass για το κυλικείο του.
Περισσότερα στο wwf







Επίσκεψη στο γειτονικό Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών (ΣΤ)


Τα παιδιά της Στ τάξης του σχολείου μας (στα πλαίσια του προγράμματος   Μετάβαση στο Γυμνάσιο) επισκέφθηκαν το γειτονικό Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών.  Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και μετά το καλωσόρισμα από τη Διευθύντρια κα Αργυροπούλου Μαρία :


  • ·       Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του Γυμνασίου,
  • ·       Επισκεφθήκαμε το γυμναστήριο και συνομιλήσαμε με τον Γυμναστή κ. Καμπύλη Νικόλαο,


  • ·       Παρακολουθήσαμε και λάβαμε μέρος σε πειράματα με τη βοήθεια  του Χημικού κ. Αμαριωτάκη Βασιλείου και ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία του εργαστηρίου Φυσικής και Χημείας.






  • ·       Συμμετείχαμε  στο μάθημα Οικιακής Οικονομίας της καθηγήτριας την κας Κτενά Χριστίνας. Kάναμε πειράματα, παίξαμε μαζί με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου σχετικά παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα του σχολείου και παρακολουθήσαμε βίντεο.




  • ·       Παρακολουθήσαμε παρουσίαση ppt  από τη Φιλόλογο κα Σταμούλη Αλεξία με θέμα: «Τα παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα». Συζητήσαμε μαζί της για τις απαιτήσεις του Γυμνασίου και τα φιλολογικά μαθήματα. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απορίες του για τον τρόπο δουλειάς στο Γυμνάσιο.


  • Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο μας, συζητήσαμε για αυτή την εμπειρία μας και καθένα από τα παιδιά μίλησε για το πώς αισθάνθηκε, τι του άρεσε περισσότερο, τι του έκανε εντύπωση και τι πιστεύει ότι θα το δυσκολέψει την επόμενη χρονιά.

Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία και ευχαριστούμε όλους όσους μας βοήθησαν να τη ζήσουμε. 

Τα μηνύματα κρύφτηκαν στο Μουσείο


Επισκεφτήκαμε (Β1,Β2) το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας και μάθαμε για όλους τους τρόπους επικοινωνίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Μιλήσαμε για τους αγγελιοφόρους, για τις φωτιές, παίξαμε το ταχυδρομικό περιστέρι, είδαμε από κοντά τον τηλέγραφο, στείλαμε σήματα Morse  και γράψαμε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα.








Αλληλογραφώντας με παιδιά από την Τουρκία (ΣΤ1)


Λάβαμε γράμματα από μαθητές από τη Σμύρνη (είναι οι εταίροι μας από την Τουρκία στο πρόγραμμα COMENIUS) και τους γράψαμε και εμείς. Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, την οικογένειά μας, τα ενδιαφέροντά μας, τα φαγητά, τα μαθήματα που μας αρέσουν,  τη μουσική που ακούμε κ.ά.



Η εφημερίδα "Γνώμη" για την ταινία μας...



(Κάντε κλικ να μεγαλώσει)



Επικοινωνώντας με τα παιδιά από την Πολωνία (ΣΤ1)


Στα πλαίσια του Comenius, επικοινωνήσαμε με τα παιδιά από την Πολωνία. Μας έστειλαν κάρτες με ευχές και εμείς φτιάξαμε ανοιξιάτικες κάρτες (με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού των Εικαστικών) γράφοντας ένα μικρό κείμενο στο οποίο παρουσιάζουμε τα ενδιαφέροντά μας.