Αειφόρο Σχολείο 2010-11

Ομάδες εργασίας

Διατροφή στο σχολικό χώρο  :   Α1, Α2, Β1, Β2 
Αισθητική αναβάθμιση σχολικών χώρων : Γ1, Γ2
Διαχείριση απορριμμάτων σχολείου - Ανακύκλωση : Δ 1 , Δ 2
Κομποστοποίηση :  Ε1, Ε2
Διαχείριση νερού στο σχολείο – Πράσινο : ΣΤ 1
Διαχείριση ενέργειας στο σχολείο – Πράσινο : ΣΤ 2

Ποιοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα


Μαθητές και δάσκαλοι  - Δάσκαλοι ειδικοτήτων - Διευθυντής του σχολείου - Σύλλογος Γονέων -Καθαρίστριες - Υπεύθυνος κυλικείου - Σχολικές φύλακες- Σχολικές τροχονόμοι - Δήμος Πατρέων- Υπεύθυνες Τμήματος Περιβαλλοντικής  Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Αχαΐας

Ενδεικτικές δραστηριότητες ομάδων

Α 1 - Α 2 - Β 1 :     Προσέχω τη διατροφή μου
Κατανοώ την πυραμίδα της διατροφής. Έννοια και αναγκαιότητα εφαρμογής της στη διατροφή μας
Μαθαίνω να επιλέγω υγιεινά προϊόντα για το δεκατιανό μου από το σπίτι ή από το κυλικείο του σχολείου
Μαθαίνω να ελέγχω την ημερομηνία λήξης των προϊόντων που επιλέγω
Μαθαίνω τι μπορώ να κάνω τις συσκευασίες των προϊόντων και γιατί (ανακύκλωση)

Β 2 - Τρέφομαι σωστά μεγαλώνω καλά ! 

Θα σας τραγουδήσουμε…
Θα σας καλέσουμε να φάμε μαζί πρωινό
Θα κάνουμε μια μικρή έρευνα για να δούμε τι τρώνε τα παιδιά στο σχολείο μας
Θα πάρουμε συνέντευξη από τον κ. Διευθυντή  για τη λειτουργία του κυλικείου
Θα ασχοληθούμε με το κυλικείο του σχολείου μας
Θα συνομιλήσουμε με θέμα τη διατροφή και το κυλικείο τους μέσω web κάμερας με τους μαθητές της Β’ τάξης του 36ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας
Φτιάξαμε συνθήματα για τη διατροφή, τα βάλαμε έξω από την τάξη μας και σας καλούμε να τα διαβάσετε!

Γ 1 - Γ 2 : Αισθητική Αναβάθμιση σχολικών χώρων 

Ζητάμε απ’ όλους μας...
Να μην πετάμε σκουπίδια στους εσωτερικούς χώρους αλλά ούτε και στο προαύλιο
Να μην ανάβουμε τα φώτα και τα αφήνουμε αναμμένα, όταν δε χρειάζεται
Να μην ξηλώνουμε τους σοβάδες
Να μην κάνουμε  πατημασιές  στους τοίχους και στις πόρτες
Να μη γράφουμε στους τοίχους και στις πόρτες
Να μη σκίζουμε ζωγραφιές και αφίσες που ήδη υπάρχουν
Να σκουπίζουμε τα πόδια μας πριν μπούμε στο σχολείο, ιδιαίτερα τις βροχερές μέρες
Να μην τρώμε στους διαδρόμους και , αν χρειαστεί να το κάνουμε, να είμαστε πολύ προσεκτικοί
Να φροντίζουμε ιδιαίτερα το χώρο της θεατρικής σκηνής
Να μην ανεβαίνουμε με τα παπούτσια  μας στη μοκέτα
Να μην τραβάμε και καταστρέφουμε τις κουρτίνες
Να μην κρύβουμε σκουπίδια κάτω  και πίσω από τις καρέκλες ή πίσω  από τα καλοριφέρ
Να φροντίζουμε εξαιρετικά τις τουαλέτες:  Να κλείνουμε τις βρύσες  
Να χρησιμοποιούμε σωστά  τα καλαθάκια και να πετάμε  εκεί μόνο χαρτιά  
Να μη σπαταλάμε το χαρτί  και χύνουμε άσκοπα το σαπούνι τριγύρω
Προτείνουμε :
Να ζωγραφίσουμε στους τοίχους χαρούμενες παραστάσεις με αγαπημένα μας θέματα 
Να κολλήσουμε αφίσες
Να κολλήσουμε ταμπλό με εργασίες όλων μας
Να τοποθετήσουμε μερικούς κάδους ακόμα
Να βάλουμε πινακίδες που να μας υπενθυμίζουν τι πρέπει να κάνουμε
Να βάζουμε μουσική που να ακούγεται στο προαύλιο την ώρα του διαλείμματος
Να τοποθετήσουμε μερικά παγκάκια ακόμα στο προαύλιο
Τέλος θα θέλαμε να σκεφτείτε τις προτάσεις μας και να μας δώσετε και τις δικές σας ιδέες :
για θέματα ζωγραφικής      ή …..  ό,τι άλλο νομίζετε πως θα κάνει το σχολείο μας πιο όμορφο και πιο ευχάριστο

Δ 1 - Δ 2 : Διαχείριση απορριμμάτων σχολείου -Ανακύκλωση


Ενημερώνουμε τους μαθητές όλων των τάξεων ότι πρέπει να έχουν ένα κουτί όπου θα συγκεντρώνουν τα ανακυκλώσιμα υλικά
Κάθε εβδομάδα συγκεντρώνουμε τα ανακυκλώσιμα υλικά όλων των τάξεων και τα ζυγίζουμε
Μοιράζουμε στις τάξεις μια φωτοτυπία με τα ανακυκλώσιμα υλικά
Συγκεντρώνουμε μικρές ηλεκτρικές συσκευές χαλασμένες από το σπίτι, αν υπάρχουν
Ενημερωνόμαστε από την καθαρίστρια του σχολείου αν χρησιμοποιούνται οικολογικά απορρυπαντικά
Συνεχίζουμε τη συγκέντρωση μπαταριών
Ζυγίζουμε τα απορρίμματα που πάνε για τη χωματερή

Ε 1 - Ε 2 :  Κομποστοποίηση 

Σχεδιάζουμε πώς να φτιάξουμε το δικό μας λίπασμα
Ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια
Ζυγίζουμε τα σκουπίδια μας
Τα σκεπάζουμε
Φροντίζουμε να έχει υγρασία
Και όχι πολύ  ήλιο
Πρέπει να το ανακατεύουμε για να αερίζεται


ΣΤ 1 : Διαχείριση νερού  στο σχολείο - Πράσινο

Τι ζητάμε από όλα τα παιδιά : 
Να κλείνουμε τις βρύσες που στάζουν.
Να κοιτάμε τα καζανάκια για διαρροές.
Να ενημερώσουμε τον διευθυντή για τα εξαρτήματα που λείπουν από τις τουαλέτες.
Να κάνουμε μια έρευνα στο μετρητή του νερού και να σκεφτούμε τρόπους εξοικονόμησης νερού.
Γενικά να μην σπαταλάμε το νερό άσκοπα.
Να μην αφήνουμε τις βρύσες ανοιχτές.
Να μην τραβάμε τα καζανάκια άσκοπα.
Να μην παίζουμε με το νερό.

Τι ζητάμε από τον κ. Διευθυντή : 

Να επιδιορθώσει τα χαλασμένα καζανάκια που θα εντοπιστούν.
Να κλείνει την παροχή νερού τα σαββατοκύριακα.
Να χρησιμοποιεί όσο νερό είναι αναγκαίο στο πότισμα.

 ΣΤ 2 - Διαχείριση Ενέργειας – Πράσινο

Καταγραφή ενεργειακής κατανάλωσης:  Ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από τους λογαριασμούς της Δ.Ε.Η. (φώτα, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές π.χ. φωτοτυπικό, υπολογιστές, ψυγείο, τηλεόραση…)
Έλεγχος κατανάλωσης πετρελαίου και  συντήρησης καυστήρα.
Αντιστοιχία αριθμού κιλοβατώρων ανά μαθητή και δάσκαλο, όπως  και αριθμού λίτρων πετρελαίου ανά μαθητή και δάσκαλο.
Εξεύρεση συγκεκριμένων τρόπων μείωσης κατανάλωσης ενέργειας στο σχολείο.
Εξεύρεση τρόπων αξιοποίησης ηλεκτρικής ενέργειας από το φωτοβολταϊκό μας σύστημα.
Εξεύρεση τρόπων αντικατάστασης λαμπτήρων πυρακτώσεως, όπου αυτοί υπάρχουν.
Τοποθέτηση στεγανωτικών ταινιών στα παράθυρα για να μη φεύγει η θερμότητα προς τα έξω.
Τι ζητάμε από όλα τα παιδιά : Κλείνουμε τα φώτα κάθε φορά που βγαίνουμε από την τάξη ή όταν δε χρειάζονται
Δεν παίζουμε με τα φώτα ανάβοντας  τους προβολείς πίσω από την σκηνή ή του προαυλίου 
Δεν κρατάμε  τα φώτα στις τουαλέτες συνεχώς ανοιχτά
Δεν αφήνουμε τα παράθυρα ανοιχτά όταν το καλοριφέρ λειτουργεί.
Τι ζητάμε από τις σχολικές φύλακες :   Να χρησιμοποιούν ως το βράδυ μόνο όσα φώτα είναι τελείως απαραίτητα.
Να χρησιμοποιούν περισσότερο τα φώτα του φωτοβολταϊκού και όχι τα κοινά φώτα της Δ.Ε.Η.

ΣΤ 1 - ΣΤ 2 : Διαχείριση Πρασίνου

Καταγραφή δέντρων και φυτών στο χώρο του σχολείου.
Αντιστοιχία αριθμού φυτών ανά μαθητή ή δάσκαλο.
Αντικατάσταση κατεστραμμένων δέντρων ή φύτευση νέων.
Περιποίηση και φροντίδα των δέντρων π.χ. δέσιμο στους στύλους, ελαφρύ κλάδεμα, πότισμα από την άνοιξη
Τι ζητάμε από όλα τα παιδιά :
Να παίζουμε μακριά από τα δεντράκια που μόλις μεγαλώνουν.
Να μην τα ταρακουνάμε πιάνοντας τα από τον κορμό τους.
Να μην κόβουμε φύλλα, κλαδάκια και φρούτα για κανένα λόγο.



( Οι φωτογραφίες είναι από τη γενική συνέλευση όλων των ομάδων )

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

EIMASTE TELIOIIII!!!!

Δημοσίευση σχολίου