1ο στην Ευρώπη το σχολείο μας

Ευρωπαϊκός διαγωνισμός « Ψηφιακό βίντεο και βιώσιμη ενέργεια »  -Yourvid Save Energy
 European Video-Competition “My School and Sustainable Energy”.
1οι , 2οι και 3οι νικητές στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό
European Winners 2010-2011 in first, second and third position.
 
Α΄κατηγορία : Μαθητές 10-12 ετών
Category A: Students from 10 to 12 years of age.
1ο Ελλάδα   -   Greece 
Με τη φλόγα της γης  -  The Flame of Earth  - 55ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
2ο Γερμανία -  2º Germany
World Environment Song Competition
3ο Ιταλία  -  3º Italy
PER IL NOSTRO DOMANI - FONTI ENERGETICHE RINNOVABILI - CLEAN ENERGY FOR OUR FUTURE

Β΄κατηγορία : Μαθητές 13-16 ετών
Category B: Students from 13 to 16 years of age.
1º Germany
Vision impossible - sometimes less is more
2º Italy
UN MONDO PULITO PER UN SOGNO
 3º Spain
The Machine
Γ΄κατηγορία : Μαθητές 17-18 ετών
Category C: Students from 17 to 18 years of age.
1º Italy
CRIME SCENE
2º Lithuania
Rubbish-waste.
 
3º Spain
Ainhoa's Story
Δ΄ κατηγορία : Εκπαιδευτικοί
Category D Teachers
1º Greece
Functional Model of a Green Home
 
Η τελετή απονομής των βραβείων θα γίνει στις 14 Οκτωβρίου 2011 στην Κρήτη.
The Award Ceremony will be in October 14th, 2011, in Crete, Greece.

" Κίνδυνοι - Ασφάλεια στο διαδίκτυο" 

Σήμερα το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενημέρωση  γονέων από τον κ. Πλέσσα Αθανάσιο , καθηγητή Πληροφορικής ΠΕ 19, με θέμα : " Κίνδυνοι & Ασφάλεια στο διαδίκτυο" .






Μια πανελλήνια πρωτιά για το σχολείο μας !

Αποτελέσματα ελληνικού διαγωνισμού

Yourvid Save Energy



Κατηγορία Α: Μαθητές από 10 έως 12 ετών.

  • 1ο Βραβείο: “The Flame of the Earth”, 55ο Δημοτικό σχολείο Πατρών.
  • 2ο Βραβείο: “I am cold”, 3ο Δημοτικό σχολείο Σιδηροκάστρου.
  • 3ο Βραβείο: “Wind energy in the classroom”, 3ο Δημοτικό σχολείο Ναυπάκτου.

Κατηγορία Β: Μαθητές από 13 έως 16 ετών.

  •  1ο Βραβείο: “A school with inquisitive pupils”, 4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης.
  • 2ο Βραβείο: “To Buy or to Be”, Γυμνάσιο Γουβών Ηρακλείου Κρήτης.
  • 3ο Βραβείο: “Saving Energy in my school”, 4ο Γυμνάσιο Λαμίας.


Κατηγορία Γ: Μαθητές από 17 έως 18 ετών.

  •  1ο Βραβείο: “Air quality”, 18ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.
  • 2ο Βραβείο: “Green and responsible Shopping”, 18ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.
  • 3ο Βραβείο: “Sustainable energy in my school and in my city”, 1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας.

Κατηγορία Δ: Εκπαιδευτικοί.

  • 1ο Βραβείο: “Functional Model of a Green Home”, ΕΚΦΕ Μαγνησίας.
 

Ειδικά Βραβεία Επιτροπής


  • Βραβείο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: “Air quality”, 18ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.
  • Βραβείο Σύνθεσης και Τραγουδιού: “Save the Planet”, Γυμνάσιο Γουβών Ηρακλείου.
  • Βραβείο Πρωτοτυπίας και Ευρηματικής Σκηνοθεσίας:

§  “Naturally…………….Technological“, 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.

§  “The Past…………...into the Future”, Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής.

§  “The Second Chance”, Εκπαιδευτήρια Γείτονα.

·         Βραβείο Αμεσότητας Μηνύματος: “We say YES to renewable sources of energy”, 1ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου.


·         Ειδικός Έπαινος πολλαπλών συμμετοχών στο Γυμνάσιο Γουβών Ηρακλείου

Oι ελληνικές συμμετοχές που διακρίθηκαν με το πρώτο βραβείο στην κατηγορία τους, θα ταξιδέψουν μέχρι την πόλη Βίλνιους της Λιθουανίας, όπου εκεί, μαζί με τις υπόλοιπες συμμετοχές από Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Βουλγαρία και Λιθουανία θα διαγωνιστούν για το καλύτερο ευρωπαϊκό βίντεο.



Τις συμμετοχές όλων των χωρών μπορείτε να τις δείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

"Με τη φλόγα της γης..."


Μια πρωτότυπη ταινία μικρού μήκους από τα παιδιά της ΣΤ΄2 τάξης του 55ου Δημ. Σχολείου Πατρών με θέμα τη χρήση της ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή. Εξάντληση φυσικών πόρων , σπατάλη ενέργειας , περιβαλλοντικά προβλήματα. Η φλόγα της γης μας αργοσβήνει. Θα την αφήσουμε αβοήθητη ;
Η ταινία παίρνει μέρος στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό "Βιώσιμη ενέργεια και ψηφιακό βίντεο" Yourvid Save Energy 2010-2011 , καθώς θα συμμετέχει και στο 13ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Πάτρας 1-8 Οκτωβρίου 2011. 

"Πού είναι οι αξίες ; Ψάξε και θα τις βρεις..."

Το σχολείο μας επισκέφτηκε στις 24/5/2011 το ΚΠΕ Κλειτορίας , όπου και υλοποίησε μονοήμερο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο : "Πού είναι οι αξίες ; Ψάξε και θα τις βρεις..."
Το πρόγραμμα περιελάμβανε παιχνίδια γνωριμίας , επίσκεψη στο Πλανητέρο , παρατήρηση και συμπλήρωση φυλλαδίου εργασίας στο πεδίο , παιχνίδια εμπιστοσύνης , εργασία σε ομάδες , δραματοποίηση και παρουσίαση εργασιών , αξιολόγηση του προγράμματος.












Εκπαίδευση ζωής στα καμένα

Φέτος πολλά τμήματα του σχολείου μας παρακολούθησαν το πρόγραμμα του ΚΠΕ Ακράτας "Εκπαίδευση ζωής στα καμένα". Τα παιδιά γνωρίστηκαν με τη φυσική αναγέννηση των καμένων περιοχών της Αν. Αιγιάλειας (Πυργάκι Αχαΐας). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δραστηριότητες που ακολουθούν την εξέλιξη της φυσικής αναγέννησης και αποκατάστασης της χλωρίδας της περιοχής.







Ο Καραγκιόζης "ειρηνιστής"

Σήμερα το σχολείο μας παρακολούθησε μια παράσταση Καραγκιόζη , από τον καραγκιοζοπαίχτη Κωνσταντίνο Λαλιώτη , με τίτλο "Ο Καραγκιόζης ειρηνιστής". Η παράσταση ήταν προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.



Η WWF στο σχολείο μας

Η προστασία των δασών αποτελούσε πάντοτε προτεραιότητα για το WWF στην Ελλάδα. Το πρώτο πρόγραμμα που υποστήριξε το WWF στη χώρα μας ήταν η αναδάσωση του Υμηττού το 1969, ενώ ακολούθησαν πολλές δράσεις προστασίας σε περιοχές εξαιρετικής οικολογικής αξίας όπως η Δαδιά, η Πίνδος, ο Ταΰγετος και η Πάρνηθα.
Οι καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 ανέδειξαν για μια ακόμη φορά τις μακροχρόνιες αδυναμίες που παρουσιάζουν η ελληνική δασική πολιτική και οι μηχανισμοί δασικής προστασίας.
Η ανταπόκριση του WWF Ελλάς στο πολυδιάστατο και πολύπλοκο ζήτημα της προστασίας των δασών μας εκφράζεται μέσα από το πρόγραμμα «Το Μέλλον των Δασών». Στόχος του προγράμματος είναι να αντιμετωπίσει τις ουσιαστικές αιτίες της υποβάθμισης των δασών, να προτείνει λύσεις για την αποτελεσματική προστασία τους και να συμβάλλει -στο μέτρο του δυνατού - στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος μετά τις πυρκαγιές.
Το πρόγραμμα «Το Μέλλον των Δασών» συγχρηματοδοτείται από τα Κοινωφελή Ιδρύματα Ι.Σ. Λάτση, Α.Γ. Λεβέντη, Μποδοσάκη καθώς και από τις εισφορές των υποστηρικτών της οργάνωσης.
Το πρόγραμμα συνδυάζει δράσεις έρευνας που αποσκοπούν στη δημιουργία γνώσης και την παραγωγή δεδομένων, διαμόρφωσης προτάσεων δασικής πολιτικής με σκοπό την πολιτική διαβούλευση και πρωτοβουλίες ενδυνάμωσης της κοινωνίας των πολιτών μέσα από την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση.




Παρουσίαση προγραμμάτων μας

Το σχολείο μας συμμετείχε , στο διήμερο σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης , 7 - 8 Μαΐου 2011 , του ΚΠΕ Μεσολογγίου: "ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ : Ένα εγχείρημα για τη σταδιακή εφαρμογή της αειφορίας στο σχολικό χώρο " , παρουσιάζοντας συνολικά τα προγράμματα που υλοποίησε στα πλαίσια των Οικολογικών Σχολείων 2003-2007 με τίτλο : " Το παράδειγμα του 55ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας"

Έπαινος από τα Οικολογικά Σχολεία


Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης , Εθνικός χειριστής του Θεματικού Δικτύου "Οικολογικά Σχολεία"  απένειμε ΕΠΑΙΝΟ στο σχολείο μας για τη συμμετοχή του κατά τη σχολική χρονιά 2009-10 στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο "Απορρίμματα - Ανακύκλωση" , με το πρόγραμμα Π.Ε  " Βαζάκια , κουτάκια... και τη φύση δε ρυπαίνω "   από το Α΄ 2 τμήμα και υπεύθυνη δασκάλα την κ. Μούρτζη Φωτεινή.

Αειφόρο σχολείο - Τρέφομαι σωστά μεγαλώνω καλά - Β 2

·         Κάναμε έρευνα
Α) για το τι τρώνε οι μαθητές της Α τάξης για πρωινό. Το ερωτηματολόγιο το βρήκαμε στο διαδίκτυο.

Β) για το τι τρώνε οι μαθητές της Ε και της ΣΤ τάξης για κολατσιό στο σχολείο. Τις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου τις φτιάξαμε εμείς.

Συμπληρώσαμε  τα ερωτηματολόγια παίρνοντας συνέντευξη από τους μαθητές των παραπάνω τάξεων.
Συγκεντρώσαμε τα στοιχεία, τα καταγράψαμε και τα δώσαμε στους μαθητές της ΣΤ τάξης για να βγάλουν τα αποτελέσματα σε ποσοστά, ραβδογράμματα, πίτες κλπ.
Με βάση αυτά θα μπορέσουμε να δούμε  πόσο υγιεινά τρέφονται τα παιδιά του σχολείου μας και θα τα παρουσιάσουμε σε όλες τις τάξεις  σε συνάντηση που θα γίνει στο αμφιθέατρο.
Λάβαμε μέρος σε διαγωνισμό βασισμένο στο Μικρό Πρίγκιπα του Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ. Διαβάσαμε το βιβλίο στην τάξη και γράψαμε δικές μας ιστορίες χωρισμένοι σε ομάδας. Παράλληλα, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε το Μικρό Πρίγκιπα σε κέικ. Το φτιάξαμε, το παρουσιάσαμε στις τάξεις του σχολείου μας που λάβανε μέρος στο διαγωνισμό και τέλος το φάγαμε!


 






  Αρχίσαμε να ζωγραφίζουμε (με τη βοήθεια της κυρίας της μουσικής) ένα κομμάτι του τοίχου έξω από την τάξη μας με θέμα τη διατροφή. Συμμετέχουμε έτσι στην προσπάθεια που κάνουν οι συμμαθητές μας για να αλλάξουν το χώρο του σχολείου μας και να τον κάνουν πιο όμορφο.




Αειφόρο Σχολείο - Τρέφομαι σωστά , μεγαλώνω καλά - Β 2


1.Την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου συνομιλήσαμε μέσω SKYPE με τα παιδιά της Β τάξης του 36ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας. Στόχος ήταν να γνωριστούμε, να μιλήσουμε με παιδιά ενός άλλου σχολείου και να μάθουμε τι τρώνε στο σχολείο τους . Μερικά από τα παιδιά έγραψαν δυο λόγια γι’ αυτή την εμπειρία.
ΣΤΑΜΑΤΙΑ
Σήμερα στους υπολογιστές πέρασα πολύ ωραία. Μαζί με την κυρία μου και τον κύριο Θανάση συνδεθήκαμε με ένα άλλο  σχολείο το 36ο και μίλησα με ένα κορίτσι που το έλεγαν Παναγιώτα.
Η Παναγιώτα πηγαίνει και αυτή στη Β Δημοτικού. Τη ρώτησα ποιο μάθημα της αρέσει περισσότερο, αν τρώει από το κυλικείο του σχολείου της ή αν παίρνει φαγητό από το σπίτι. Τη ρώτησα πόσων χρόνων είναι και μου είπε ότι είναι 8 χρονών σαν εμένα.
Αυτή ήταν η πρώτη ώρα στο σχολείο και πέρασα θαυμάσια! Εύχομαι να ξαναμιλήσω και με άλλα παιδιά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΑΝΗΣ
Μια μέρα στο σχολείο μας έβαλαν να μιλήσουμε μέσω ΣΚΑΙΠ με το 36ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.
Εγώ μίλησα με ένα κοριτσάκι που του αρέσει να τρώει τοστ στο σχολείο. Της αρέσει να ζωγραφίζει.
Μου άρεσε που μίλησα μαζί τους και θα ήθελα να το ξανακάνουμε.

ΑΝΝΑ
-Πώς σε λένε;
-Άννα.
-Εσένα πώς σε λένε;
-Άννα.
-Τρως από το κυλικείο ή από τη μαμά σου;
-Από τη μαμά μου.
-Εσύ από πού παίρνεις φαγητό;
-Μερικές φορές από το κυλικείο και άλλες από τη μαμά μου.
-Τι τρως κάθε μέρα;
-Τοστ.
-Εσύ;
-Κι εγώ τοστ ή κέικ.
-Τι σου αρέσει να κάνεις τον ελεύθερο χρόνο σου;
-Να ζωγραφίζω.
-Κι εμένα.
-Ποιο είναι το αγαπημένο σου μάθημα;
-Τα μαθηματικά.
-Κι εμένα.
-Ποια είναι η αγαπημένη σου φίλη;
-Η Κωνσταντίνα.
-Εσένα;
-Η Μαρία.
-Γεια σου!
-Γεια σου!

ΠΗΝΕΛΟΠΗ
Τη λένε Ευρώπη.
Είναι 7 χρονών.
Της αρέσει να τρώει τοστ.
Της αρέσει η ζωγραφική.

ΓΕΩΡΓΙΑ
Η Χάιδω είναι ένα κορίτσι 7 ετών που τον ελεύθερο χρόνο της της αρέσει να ζωγραφίζει.
Στο σχολείο παίρνει από το σπίτι ψωμί με μερέντα  ή ντόνατς με σοκολάτα.

ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου με τη δασκάλα μου την κυρία Φωτεινή και τον κύριο των υπολογιστών μιλήσαμε μέσω διαδικτύου, συνδεθήκαμε με το 36ο Δημοτικό Σχολείο και τη Β τάξη. Εγώ μίλησα με το Βασίλη που είναι 7 χρονών και τρώει σάντουιτς και τοστ. Σαν εμπειρία μου άρεσε πολύ και θα ήθελα να το ξανακάνω.
 ΘΟΔΩΡΗΣ
-Τι σου αρέσει να κάνεις;
-Να ζωγραφίζω.
-Τι τρως στο σχολείο;
-Τοστ.
-Στο φτιάχνει η μαμά σου ή το παίρνεις από το κυλικείο;
-Μου το φτιάχνει η μαμά.

2.ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ
Μια ομάδα μαθητών ανέλαβαν να πάρουν συνέντευξη από του Διευθυντή του σχολείου μας. Θέμα της συνέντευξης ήταν η λειτουργία του κυλικείου και ο έλεγχος των προιόντων που αυτό διαθέτει.

Ποιος ορίζει τι προιόντα πρέπει να έχει το κυλικείο του σχολείου;
Το κυλικείο πρέπει να έχει υγιεινά προιόντα και όχι σκουπιδοτροφές. Υπάρχει νόμος που καθορίζει τι πρέπει να έχει ένα σχολικό κυλικείο.

Κάθε πότε γίνεται έλεγχος και από ποιους;
Έλεγχος γίνεται μια φορά το μήνα. Γίνεται από επιτροπή και ελέγχει αν τα τρόφιμα είναι φρέσκα, αν το κυλικείο είναι καθαρό, αν η κυρία που το έχει φοράει γάντια. Μόνο τότε μας επιτρέπει να ψωνίσουμε.

Πώς παίρνει κάποιος το κυλικείο;
Το παίρνει όποιος κάνει τη μεγαλύτερη προσφορά.

3. Διακοσμήσαμε τους τοίχους έξω από την τάξη μας με συνθήματα, αινίγματα, παροιμίες και το αλφαβητάρι της διατροφής.

4. Συμμετείχαμε στην παρουσίαση  για τις δράσεις που θα αναλάβουμε στα πλαίσια του αειφόρου σχολείου.

Παράλληλα, συμμετέχουμε στις δράσεις του Ε2 (κομποστοποίηση), Δ2 (ανακύκλωση) και  Γ (αναβάθμιση σχολικού χώρου) και υλοποιούμε και πρόγραμμα σχετικό με τη διατροφή.

Αειφόρο Σχολείο 2010-11

Ομάδες εργασίας

Διατροφή στο σχολικό χώρο  :   Α1, Α2, Β1, Β2 
Αισθητική αναβάθμιση σχολικών χώρων : Γ1, Γ2
Διαχείριση απορριμμάτων σχολείου - Ανακύκλωση : Δ 1 , Δ 2
Κομποστοποίηση :  Ε1, Ε2
Διαχείριση νερού στο σχολείο – Πράσινο : ΣΤ 1
Διαχείριση ενέργειας στο σχολείο – Πράσινο : ΣΤ 2

Ποιοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα


Μαθητές και δάσκαλοι  - Δάσκαλοι ειδικοτήτων - Διευθυντής του σχολείου - Σύλλογος Γονέων -Καθαρίστριες - Υπεύθυνος κυλικείου - Σχολικές φύλακες- Σχολικές τροχονόμοι - Δήμος Πατρέων- Υπεύθυνες Τμήματος Περιβαλλοντικής  Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Αχαΐας

Ενδεικτικές δραστηριότητες ομάδων

Α 1 - Α 2 - Β 1 :     Προσέχω τη διατροφή μου
Κατανοώ την πυραμίδα της διατροφής. Έννοια και αναγκαιότητα εφαρμογής της στη διατροφή μας
Μαθαίνω να επιλέγω υγιεινά προϊόντα για το δεκατιανό μου από το σπίτι ή από το κυλικείο του σχολείου
Μαθαίνω να ελέγχω την ημερομηνία λήξης των προϊόντων που επιλέγω
Μαθαίνω τι μπορώ να κάνω τις συσκευασίες των προϊόντων και γιατί (ανακύκλωση)

Β 2 - Τρέφομαι σωστά μεγαλώνω καλά ! 

Θα σας τραγουδήσουμε…
Θα σας καλέσουμε να φάμε μαζί πρωινό
Θα κάνουμε μια μικρή έρευνα για να δούμε τι τρώνε τα παιδιά στο σχολείο μας
Θα πάρουμε συνέντευξη από τον κ. Διευθυντή  για τη λειτουργία του κυλικείου
Θα ασχοληθούμε με το κυλικείο του σχολείου μας
Θα συνομιλήσουμε με θέμα τη διατροφή και το κυλικείο τους μέσω web κάμερας με τους μαθητές της Β’ τάξης του 36ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας
Φτιάξαμε συνθήματα για τη διατροφή, τα βάλαμε έξω από την τάξη μας και σας καλούμε να τα διαβάσετε!

Γ 1 - Γ 2 : Αισθητική Αναβάθμιση σχολικών χώρων 

Ζητάμε απ’ όλους μας...
Να μην πετάμε σκουπίδια στους εσωτερικούς χώρους αλλά ούτε και στο προαύλιο
Να μην ανάβουμε τα φώτα και τα αφήνουμε αναμμένα, όταν δε χρειάζεται
Να μην ξηλώνουμε τους σοβάδες
Να μην κάνουμε  πατημασιές  στους τοίχους και στις πόρτες
Να μη γράφουμε στους τοίχους και στις πόρτες
Να μη σκίζουμε ζωγραφιές και αφίσες που ήδη υπάρχουν
Να σκουπίζουμε τα πόδια μας πριν μπούμε στο σχολείο, ιδιαίτερα τις βροχερές μέρες
Να μην τρώμε στους διαδρόμους και , αν χρειαστεί να το κάνουμε, να είμαστε πολύ προσεκτικοί
Να φροντίζουμε ιδιαίτερα το χώρο της θεατρικής σκηνής
Να μην ανεβαίνουμε με τα παπούτσια  μας στη μοκέτα
Να μην τραβάμε και καταστρέφουμε τις κουρτίνες
Να μην κρύβουμε σκουπίδια κάτω  και πίσω από τις καρέκλες ή πίσω  από τα καλοριφέρ
Να φροντίζουμε εξαιρετικά τις τουαλέτες:  Να κλείνουμε τις βρύσες  
Να χρησιμοποιούμε σωστά  τα καλαθάκια και να πετάμε  εκεί μόνο χαρτιά  
Να μη σπαταλάμε το χαρτί  και χύνουμε άσκοπα το σαπούνι τριγύρω
Προτείνουμε :
Να ζωγραφίσουμε στους τοίχους χαρούμενες παραστάσεις με αγαπημένα μας θέματα 
Να κολλήσουμε αφίσες
Να κολλήσουμε ταμπλό με εργασίες όλων μας
Να τοποθετήσουμε μερικούς κάδους ακόμα
Να βάλουμε πινακίδες που να μας υπενθυμίζουν τι πρέπει να κάνουμε
Να βάζουμε μουσική που να ακούγεται στο προαύλιο την ώρα του διαλείμματος
Να τοποθετήσουμε μερικά παγκάκια ακόμα στο προαύλιο
Τέλος θα θέλαμε να σκεφτείτε τις προτάσεις μας και να μας δώσετε και τις δικές σας ιδέες :
για θέματα ζωγραφικής      ή …..  ό,τι άλλο νομίζετε πως θα κάνει το σχολείο μας πιο όμορφο και πιο ευχάριστο

Δ 1 - Δ 2 : Διαχείριση απορριμμάτων σχολείου -Ανακύκλωση


Ενημερώνουμε τους μαθητές όλων των τάξεων ότι πρέπει να έχουν ένα κουτί όπου θα συγκεντρώνουν τα ανακυκλώσιμα υλικά
Κάθε εβδομάδα συγκεντρώνουμε τα ανακυκλώσιμα υλικά όλων των τάξεων και τα ζυγίζουμε
Μοιράζουμε στις τάξεις μια φωτοτυπία με τα ανακυκλώσιμα υλικά
Συγκεντρώνουμε μικρές ηλεκτρικές συσκευές χαλασμένες από το σπίτι, αν υπάρχουν
Ενημερωνόμαστε από την καθαρίστρια του σχολείου αν χρησιμοποιούνται οικολογικά απορρυπαντικά
Συνεχίζουμε τη συγκέντρωση μπαταριών
Ζυγίζουμε τα απορρίμματα που πάνε για τη χωματερή

Ε 1 - Ε 2 :  Κομποστοποίηση 

Σχεδιάζουμε πώς να φτιάξουμε το δικό μας λίπασμα
Ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια
Ζυγίζουμε τα σκουπίδια μας
Τα σκεπάζουμε
Φροντίζουμε να έχει υγρασία
Και όχι πολύ  ήλιο
Πρέπει να το ανακατεύουμε για να αερίζεται


ΣΤ 1 : Διαχείριση νερού  στο σχολείο - Πράσινο

Τι ζητάμε από όλα τα παιδιά : 
Να κλείνουμε τις βρύσες που στάζουν.
Να κοιτάμε τα καζανάκια για διαρροές.
Να ενημερώσουμε τον διευθυντή για τα εξαρτήματα που λείπουν από τις τουαλέτες.
Να κάνουμε μια έρευνα στο μετρητή του νερού και να σκεφτούμε τρόπους εξοικονόμησης νερού.
Γενικά να μην σπαταλάμε το νερό άσκοπα.
Να μην αφήνουμε τις βρύσες ανοιχτές.
Να μην τραβάμε τα καζανάκια άσκοπα.
Να μην παίζουμε με το νερό.

Τι ζητάμε από τον κ. Διευθυντή : 

Να επιδιορθώσει τα χαλασμένα καζανάκια που θα εντοπιστούν.
Να κλείνει την παροχή νερού τα σαββατοκύριακα.
Να χρησιμοποιεί όσο νερό είναι αναγκαίο στο πότισμα.

 ΣΤ 2 - Διαχείριση Ενέργειας – Πράσινο

Καταγραφή ενεργειακής κατανάλωσης:  Ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από τους λογαριασμούς της Δ.Ε.Η. (φώτα, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές π.χ. φωτοτυπικό, υπολογιστές, ψυγείο, τηλεόραση…)
Έλεγχος κατανάλωσης πετρελαίου και  συντήρησης καυστήρα.
Αντιστοιχία αριθμού κιλοβατώρων ανά μαθητή και δάσκαλο, όπως  και αριθμού λίτρων πετρελαίου ανά μαθητή και δάσκαλο.
Εξεύρεση συγκεκριμένων τρόπων μείωσης κατανάλωσης ενέργειας στο σχολείο.
Εξεύρεση τρόπων αξιοποίησης ηλεκτρικής ενέργειας από το φωτοβολταϊκό μας σύστημα.
Εξεύρεση τρόπων αντικατάστασης λαμπτήρων πυρακτώσεως, όπου αυτοί υπάρχουν.
Τοποθέτηση στεγανωτικών ταινιών στα παράθυρα για να μη φεύγει η θερμότητα προς τα έξω.
Τι ζητάμε από όλα τα παιδιά : Κλείνουμε τα φώτα κάθε φορά που βγαίνουμε από την τάξη ή όταν δε χρειάζονται
Δεν παίζουμε με τα φώτα ανάβοντας  τους προβολείς πίσω από την σκηνή ή του προαυλίου 
Δεν κρατάμε  τα φώτα στις τουαλέτες συνεχώς ανοιχτά
Δεν αφήνουμε τα παράθυρα ανοιχτά όταν το καλοριφέρ λειτουργεί.
Τι ζητάμε από τις σχολικές φύλακες :   Να χρησιμοποιούν ως το βράδυ μόνο όσα φώτα είναι τελείως απαραίτητα.
Να χρησιμοποιούν περισσότερο τα φώτα του φωτοβολταϊκού και όχι τα κοινά φώτα της Δ.Ε.Η.

ΣΤ 1 - ΣΤ 2 : Διαχείριση Πρασίνου

Καταγραφή δέντρων και φυτών στο χώρο του σχολείου.
Αντιστοιχία αριθμού φυτών ανά μαθητή ή δάσκαλο.
Αντικατάσταση κατεστραμμένων δέντρων ή φύτευση νέων.
Περιποίηση και φροντίδα των δέντρων π.χ. δέσιμο στους στύλους, ελαφρύ κλάδεμα, πότισμα από την άνοιξη
Τι ζητάμε από όλα τα παιδιά :
Να παίζουμε μακριά από τα δεντράκια που μόλις μεγαλώνουν.
Να μην τα ταρακουνάμε πιάνοντας τα από τον κορμό τους.
Να μην κόβουμε φύλλα, κλαδάκια και φρούτα για κανένα λόγο.



( Οι φωτογραφίες είναι από τη γενική συνέλευση όλων των ομάδων )

1ο βραβείο για το σχολείο μας

Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για Νέους που διοργάνωσε  ο Όμιλος Σερρών για UNESCO και  τίτλο: «Δημιούργησε το δικό σου YouTube με θέμα: “Φύση και Βιοποικιλότητα στη ζωή μας”», στο πλαίσιο του Διεθνούς Έτους Βιοποικιλότητας 2010, το 55ο Δημοτικό Σχολείο  Πατρών απέσπασε το 1ο βραβείο ομαδικής συμμετοχής για τα Δημοτικά Σχολεία.
Το βραβευμένο βίντεο μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ.


Αναλυτικά τα αποτελέσματα του διαγωνισμού : 
Για Δημοτικό Σχολείο

Ομαδική συμμετοχή
Πρώτο:    55ο Δημοτικό σχολείο Πατρών
Δεύτερο:  3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
Τρίτο:       Εκπαιδευτήρια Δούκα
  
Ατομική συμμετοχή  
 Πρώτο      -----------------------
Δεύτερο:    Νικόλας Καλόστος

 Για Γυμνάσιο
 Ομαδική συμμετοχή

Πρώτο:     Ελληνογαλλική σχολή Άγιος Ιωσήφ Αθηνών
Δεύτερο:  1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς
Τρίτο:       Αρσάκειο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
  
Ατομική συμμετοχή
 Πρώτο      -------------------------
Δεύτερο:   Σωκράτης Μουλώτσιος
Τρίτο:      α) Σταύρος& Ραφαέλο Σαββάκης  β) Μάγειρα Πηνελόπη

 Για Λύκειο
  
Ομαδική συμμετοχή
 Πρώτο     ----------------------
Δεύτερο:  Λύκειο Μελιγαλά
  
Ατομική συμμετοχή

Πρώτο:    Βασίλης Κολοκύθας

20 χρόνια Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Ν. Αχαΐας

 
Στις 4-5 Ιουνίου 2010 , Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος , τιμήθηκαν στην Πάτρα όλοι οι εκπαιδευτικοί που στα 20 χρόνια εφαρμογής προγραμμάτων Π.Ε . στο ελληνικό σχολείο κατέδειξαν με κόπο και με περίσσευμα ψυχής ότι το σχολείο ανήκει στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του. Ότι η μάθηση μπορεί να είναι παιχνίδι , χαρά και δημιουργία.

Παράλληλα εκτέθηκαν δείγματα δουλειάς των παιδιών από τα προγράμματα όλων αυτών των χρόνων.