«Ώρα Κώδικα»

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής με την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ διοργανώνουν την “Εβδομάδα Πληροφορικής: Ωρα Κώδικα” μια εκπαιδευτική εβδομάδα για την Επιστήμη Η/Υ & Πληροφορικής,  9-15 Δεκεμβρίου 2013 παράλληλα με τη δράση «Ώρα Κώδικα» διεθνώς.
 Τι είναι η «Ώρα Κώδικα»;
 Η διοργάνωση γίνεται από το Code.org (αναλυτικές πληροφορίες στο http://csedweek.org/) και απευθύνεται σε κάθε πολίτη με σκοπό να αντιληφθεί ότι μπορεί να αποκτήσει βασικές γνώσεις γύρω από την επιστήμη της πληροφορικής και να αναπτύξει ικανότητες δημιουργικότητας και καινοτομίας.
Η «Ώρα Κώδικα» είναι μια καθοδηγούμενη δραστηριότητα την οποία θα μπορεί να υλοποιήσει κάθε μαθητής/τρια οποιασδήποτε τάξης.
 Αυτό το Δεκέμβριο, δέκα εκατομμύρια μαθητές/ φοιτητές εξερευνούν την Επιστήμη Υπολογιστών & Πληροφορικής και έχουν μια πρώτη εμπειρία αλγοριθμικής σκέψης - προγραμματισμού Η/Υ, tablet, smartphone, ή ακόμα και χωρίς υπολογιστή (unplugged).
 Το 55ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών συμμετέχει στην «Ώρα Κώδικα»:
 Το σχολείο μας συμμετέχει στην “Εβδομάδα Πληροφορικής: Ωρα Κώδικα”. Οι μαθητές των τάξεων Δ, Ε, ΣΤ  θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στη δράση αυτή παρακαλουθώντας στην τάξη τους μία, τουλάχιστον, ωριαία διδασκαλία με αντικείμενο τον προγραμματισμό.
 Ας θυμόμαστε ότι:
  Η Πληροφορική δεν είναι μόνο το Facebook, το Youtube, το Google και το Tweeter. Είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πως από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου.

Ο κύριος… «Λάδης» στην τάξη μας



                                                               
Μια ευχάριστη και πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη δεχτήκαμε στην τάξη μας  λίγες μέρες πριν. Τρεις μαθήτριες της ΣΤ΄2 ήρθαν και μας ενημέρωσαν για το βιοντίζελ.
Μας είπαν ότι το τηγανισμένο λάδι καταλήγει μέσω της αποχέτευσης στη θάλασσα αλλά και στον υδροφόρο ορίζοντα και τα μολύνει. Επίσης ότι είναι πολύ επικίνδυνο να πάρει φωτιά ειδικά όταν καταλήγει στους κάδους απορριμμάτων και στις χωματερές.
Γι’ αυτό μας πρότειναν να το βάζουμε σε ένα μπουκαλάκι και να το πηγαίνουμε στο σχολείο μας . Εκεί θα το ρίχνουν οι υπεύθυνοι μαθητές με τους δασκάλους τους στους ειδικούς κάδους που υπάρχουν γι’ αυτόν τον σκοπό. Όταν οι κάδοι αυτοί γεμίσουν, θα έρθουν κάποιοι υπεύθυνοι που θα το παραλάβουν και θα το πάνε στην «Πιλοτική Μονάδα Μετατροπής Τηγανέλαιων σε Βιοντίζελ» για επεξεργασία.
Όταν το βιοντίζελ θα ’ναι έτοιμο , θα μας το δώσουν, θα το αναμείξουμε με το πετρέλαιο που καίει ο καυστήρας και έτσι θα έχουμε:
  •  Και  περισσότερο καύσιμο για το καλοριφέρ του σχολείου μας!...  
  •  Και χωρίς κόστος για εμάς!...
  •  Και με τεράστια οφέλη για το περιβάλλον!!!      
Φίλιππος Παναγιώτου , για το Δ΄1

                                                                           


                                                 






Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το έτος 1992, καθώς εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑΜΕΑ, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, τους οργανισμούς και τις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Στα πλαίσια αυτής της ημέρας καθώς και του προγράμματος που υλοποιεί η ΣΤ΄1 τάξη με θέμα τη διαφορετικότητα επισκεφτήκαμε σήμερα και τα δύο τμήματα της Έκτης το Ειδικό Σχολείο Κωφών-Βαρήκοων καθώς και το Ειδικό Σχολείο Τυφλών Πάτρας.

Ειδικό Σχολείο Κωφών-Βαρήκοων
Είχαμε την ευκαιρία να... 


παρακολουθήσουμε από τα παιδιά του ειδικού σχολείου τη δραματοποίηση ενός παραμυθιού με θέμα τη διαφορετικότητα 




και στη συνέχεια να το παρουσιάσουμε κι εμείς με τον δικό μας τρόπο.




Να ζωγραφίσουμε αλλά με έναν ...διαφορετικό τρόπο !


Να ξεναγηθούμε από τους ειδικούς δασκάλους στους χώρους του σχολείου και να ενημερωθούμε για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν αυτά τα παιδιά στο δικό τους σχολείο. 


“Κάθε άνθρωπος είναι φτιαγμένος -από τη φύση του- να κοιτά ψηλά, να οραματίζεται και να προσπαθεί ν’ αγγίξει το όνειρο του. Για να το πετύχει όμως, χρειάζεται φτερά που θα τον βοηθήσουν να φτάσει γρηγορότερα και ευκολότερα. Τα φτερά είναι οι ικανότητες του καθενός. Κάποιοι όμως, έχουν μικρότερα φτερά και νιώθουν διαφορετικοί. Παρ’ όλ’ αυτά μπορούν κι εκείνοι ν’ ανέβουν ψηλά – απλώς χρειάζονται δίπλα τους κάποιους για να τους μάθουν τον τρόπο ν’ ανοίγουν τα φτερά τους και να πετούν όλο και πιο ψηλά. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν τα δικά τους μοναδικά και ιδιαίτερα φτερά. Το πέταγμά τους γίνεται ομορφότερο όταν οι άλλοι τους χαϊδεύουν απαλά τα φτερά και πετούν μαζί τους.”

Ειδικό Σχολείο Τυφλών Πάτρας


Γράψαμε στις ειδικές μηχανές γραφής-ανάγνωσης Μπρέιγ ...


... με βάση το δικό τους αλφάβητο. Παίξαμε μαζί τους ποδόσφαιρο , συζητήσαμε με τα τυφλά παιδιά και μάθαμε από πρώτο χέρι για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή. 



Τέλος δεχτήκαμε  δώρα χριστουγεννιάτικες κάρτες που έφτιαξαν με τα χέρια τους , γραμμένες και στη δικής τους γλώσσα... 

Τους ευχόμαστε ολόψυχα , κι εμείς με τη σειρά μας , Καλές Γιορτές ! 

Ανάπλαση προαύλιου χώρου

Φέτος το σχολείο μας (Ε1 και Ε2) παίρνει μέρος σ΄ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα την ανάπλαση του προαύλιου χώρου του σχολείου μας. Αφού ζωγραφίσαμε το προαύλιο μας πώς είναι τώρα και πώς θα θέλαμε να είναι ,καλέσαμε στο σχολείο μας μια αρχιτέκτονα. Είδε το σχολείο μας, συζητήσαμε μαζί της, άκουσε τις ιδέες μας ,είδε τα σχέδια μας και συμφωνήσαμε να έρθει πάλι στο σχολείο μας ,για να μας πει τις και τις δικές τις προτάσεις .











Επίσκεψη στο Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του Γλαύκου και στο Διυλιστήριο νερού

Η  Ε΄τάξη (Ε1 και Ε2) του σχολείου μας ,στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος για το νερό, επισκέφτηκε το Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του Γλαύκου και το Διυλιστήριο νερού της πόλης μας. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους, είδαν ,έμαθαν κι έλυσαν πολλές απορίες γύρω από το νερό και τους τρόπους διαχείρισής του από τον άνθρωπο.








Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Υδροηλεκτρικό Σταθμό Γλαύκου, στο Διυλιστήριο Νερού και στον Βιολογικό Καθαρισμό Πατρών


Την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013 η τάξη μας (Δ΄) πραγματοποίησε μια απίθανη εκπαιδευτική επίσκεψη στους τόπους νερού της πόλης μας .

Υδροηλεκτρικός Σταθμός Γλαύκου

Από τους: Αλεξία Τ., Βασίλη Π., Διονύση Π., Νικολίνα Γ., Γιώργο Τ., Ηλιάννα Ρ., Αγγελική Μ., Ειρήνη Β., Πηνελόπη Μ., Γιώργο Χ.

Ο μύθος
Καθώς ο Γλαύκος, μια θεότητα, ήταν σε ένα ποτάμι (τον σημερινό Γλαύκο) είδε ένα βότανο. Το έφαγε, έγινε αθάνατος, αλλά δεν κέρδισε την αιώνια νεότητα και γέρασε. Από τη θλίψη του έπεσε στο ποτάμι κι έγινε δαίμονας. Το ποτάμι αυτό πήρε το όνομα Γλαύκος. Γλαύκος σημαίνει «φωτεινός», «λαμπερός».

Η ιστορία
Το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του Γλαύκου φτιάχτηκε το 1922 και ήταν το πρώτο τέτοιου είδους στην Ελλάδα και σε ολόκληρα τα Βαλκάνια.
Παράγει το φως με την ενέργεια του νερού που έρχεται στον Υδροηλεκτρικό σταθμό με σωλήνες από ένα φράγμα που έχει φτιαχτεί ψηλά στο βουνό. Πέφτει με ορμή και γυρίζει τους στροβίλους. Παράγει ηλεκτρικό ρεύμα που συγκεντρώνεται στον υποσταθμό της Δ.Ε.Η. στο νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» και χρησιμοποιείται υποστηρικτικά στο δίκτυο της πόλης.








Διυλιστήριο Νερού

Από τους: Γιάννη Κ., Εύη Δ., Γιώργο Χ., Γιάννη Π., Θόδωρο Ρ., Θάλεια Κ.

Το σώμα του ανθρώπου αποτελείται από 75% νερό. Γι’ αυτό ο άνθρωπος χρειάζεται νερό για να ζήσει. Το νερό το παίρνουμε από τα ποτάμια. Στην Πάτρα το νερό το παίρνουμε από τον Γλαύκο ποταμό και από γεωτρήσεις.
Στη Μονάδα Επεξεργασίας Πόσιμου Νερού καθαρίζεται το νερό από μικρά σωματίδια. Μετά είναι κατάλληλο για κατανάλωση. Στη μεγάλη δεξαμενή βάζουν το νερό , του ρίχνουν χημικά και το ανακατεύουν. Τα μικρά σωματίδια ενώνονται μεταξύ τους σχηματίζουν κροκίδες και κατακάθονται στον πυθμένα της δεξαμενής. Στη συνέχεια φιλτράρεται σε ειδική άμμο και διώχνει όλα τα βακτήρια. Στη μονάδα , δηλαδή , κάνουν τη δουλειά που η φύση κάνει από μόνη της αλλά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Μάθαμε
  •        Κάθε 15 ημέρες παίρνουν δείγματα νερού από τα σχολεία.
  •     Αν αφήσουμε ένα μπουκαλάκι με νερό για πολλές μέρες στον ήλιο , θα δημιουργηθεί πρασινάδα στο εσωτερικό του.


Χρήσιμες Οδηγίες
  •        Δεν ακουμπάμε το στόμα μας στις βρύσες του σχολείου, σε πλατείες, …
  •        Αφήνουμε το νερό στις βρύσες εξωτερικών χώρων να τρέξει για λίγο προτού πιούμε.
  •        Αν δεν έχουμε ποτηράκι, πλένουμε τα χέρια μας προτού τα χρησιμοποιήσουμε για «ποτηράκι».
  •      Τα μπουκαλάκια από το εμφιαλωμένο νερό δεν είναι κατάλληλα για το νερό της βρύσης. Το νερό της βρύσης περιέχει χλώριο το οποίο «διαλύει» το πλαστικό και μαζί με νερό πίνουμε και κομματάκια από το μπουκάλι.
  •       Δεν πίνουμε νερό όταν αυτό είναι θολό (σαν να έχει χώμα μέσα) ή όταν μυρίζει.
  •        Για οποιοδήποτε πρόβλημα μπορούμε να απευθυνόμαστε στον υπεύθυνο της Μονάδας.






Βιολογικός Καθαρισμός

Από τους: Νίκο Γ., Ειρήνη Β., Πηνελόπη Μ., Φίλιππο Π., Γιάννη Χ., Άγγελο Κ.

Εδώ είδαμε ένα βίντεο με πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον κύκλο του νερού, για τη σύσταση της γης αλλά και του ανθρώπινου σώματος που αποτελούνται από 75% περίπου  νερό.
Είδαμε όλη τη διαδικασία με την οποία καθαρίζονται από τους μύκητες τα αστικά λύματα και τα όμβρια ύδατα (νερά της βροχής) που φτάνουν εκεί από τις περισσότερες περιοχές της Πάτρας. Το καθαρό νερό που προκύπτει το χρησιμοποιούν για πότισμα και το υπόλοιπο φτάνει στη θάλασσα, ενώ τα στερεά κατάλοιπα τα πηγαίνουν στον Χ.Υ.Τ.Α.
Στα 12 χρόνια που λειτουργεί ο βιολογικός έχει βελτιωθεί πάρα πολύ η ποιότητα του θαλάσσιου νερού στην παραλία της Πάτρας. Το έργο κόστισε 21.000.000 ευρώ.








Aνακύκλωση ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών

Σας ενημερώνουμε ότι το Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013 και ώρα 10π.μ. έως τις 4μ.μ. θα πραγματοποιηθεί ανακύκλωση ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών, στο παρκινγκ Γ. Καλεντζιώτη, Ακτής Δυμαίων και Παπαφλέσσα, απέναντι από την εκκλησία του Πολιούχου Αγίου Ανδρέα, και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου. Και στα δύο σημεία θα υπάρχουν ειδικά containers για τη συγκέντρωση των συσκευών.

Η δράση αυτή γίνεται σε συνεργασία της Αντιδημαρχίας Καθαριότητας του Δήμου Πατρέων και της Εταιρείας «Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε.», με την υποστήριξη Μ.Κ.Ο. και του Χορευτικού Τμήματος του Δήμου Πατρέων και αποτελεί συνέχεια των επιτυχημένων, ανάλογων δράσεων που έχει πραγματοποιήσει η δημοτική αρχή, με σκοπό να καθιερωθεί η ανακύκλωση ηλεκτρικών /ηλεκτρονικών συσκευών και να γίνει θεσμός στην τοπική κοινωνία της Πάτρας.
Καλούνται οι πολίτες της Πάτρας να φέρουν οποιαδήποτε άχρηστη συσκευή έχουν και τους πιάνει πολύτιμο χώρο ή δεν επισκευάζεται. Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας με τα είδη των ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών προς ανακύκλωση.


ΠΟΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΙ

Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές που μπορούν να ανακυκλωθούν είναι οι ακόλουθες:
  •  ΜΕΓΑΛΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ  

Μεγάλες συσκευές ψύξης, Ψυγεία, Καταψύκτες, άλλες μεγάλες συσκευές , χρησιμοποιούμενες για ψύξη, διατήρηση και αποθήκευση τροφίμων, Πλυντήρια ρούχων, Στεγνωτήρια ρούχων, Πλυντήρια πιάτων, Συσκευές μαγειρικής, Ηλεκτρικές κουζίνες, Ηλεκτρικά μάτια, Φούρνοι μικροκυμάτων, άλλες μεγάλες συσκευές χρησιμοποιούμενες για μαγείρεμα και άλλες επεξεργασίες τροφίμων, Ηλεκτρικές θερμάστρες, Ηλεκτρικά θερμαντικά σώματα (ηλεκτρικά καλοριφέρ), άλλες μεγάλες συσκευές χρησιμοποιούμενες για θέρμανση χώρων, κρεβατιών, καθισμάτων, Ηλεκτρικοί ανεμιστήρες, Συσκευές κλιματισμού, άλλα είδη εξοπλισμού αερισμού, απαγωγής αερίων και κλιματισμού.

  •             ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ 

Ηλεκτρικές σκούπες, Σκούπες χαλιών, άλλες συσκευές καθαριότητας, Συσκευές χρησιμοποιούμενες για ράψιμο, πλέξιμο, ύφανση και άλλες κλωστοϋφαντουργικές εργασίες, Ηλεκτρικά σίδερα και άλλες συσκευές για το σιδέρωμα, το μαγγάνισμα και εν γένει τη φροντίδα των ρούχων, Φρυγανιέρες, Συσκευές τηγανίσματος (φριτέζες), Μύλοι, καφετιέρες και συσκευές ανοίγματος ή σφραγίσματος περιεκτών ή συσκευασιών, Ηλεκτρικά μαχαίρια, Συσκευές κοπής και στεγνώματος μαλλιών, βουρτσίσματος δοντιών, ξυρίσματος, μασάζ και άλλες συσκευές περιποίησης του σώματος, Ρολόγια και εξοπλισμός μέτρησης, αναγραφής ή καταγραφής χρόνου, Ζυγαριές.
•             εξοπλισμός πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών,
•             φωτιστικά είδη,
•             ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εργαλεία (εξαιρουμένων των μεγάλης κλίμακας σταθερών βιομηχανικών εργαλείων),
•             παιχνίδια και εξοπλισμός ψυχαγωγίας και αθλητισμού,
•             ιατροτεχνολογικά προϊόντα (εξαιρουμένων των εμφυτεύσιμων και μολυσμένων),
•             όργανα παρακολούθησης και ελέγχου και
συσκευές αυτόματης διανομής.



Το σχολείο μας στο πρόγραμμα : «Η Αρχιτεκτονική στα σχολεία: Ανάπλαση προαύλιων χώρων».

Υπάρχουν δυνατότητες παρέμβασης και προοπτικές, αλλά και καλές πρακτικές, ώστε να αλλάξει και να μετασχηματισθεί σε πραγματικό εκπαιδευτικό εργαλείο  ο Σχολικός Προαύλιος Χώρος;


Αυτό είναι το ερώτημα που έχει τεθεί από κοινού από το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Ν. Αχαΐας (Σ.Α.Ν.Α) και τα Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Δ/νσεων  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπ/σης Αχαΐας και ξεκίνησε η προσπάθεια για να απαντηθεί μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις και δράσεις.

Την Τρίτη 22 Οκτωβρίου στην ισόγεια αίθουσα του ΤΕΕ/ΤΔΕ  (Τριών Ναυάρχων 40) και ώρα 18.00 πραγματοποιήθηκε Ενημερωτική Ημερίδα για την έναρξη του Πιλοτικού Προγράμματος:

«Η Αρχιτεκτονική στα σχολεία: Ανάπλαση προαύλιων χώρων».

Σκοπός του πιλοτικού αυτού προγράμματος είναι η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης πρότασης, για κάθε ένα από τα συμμετέχοντα σχολεία, η οποία θα αφορά την ανάπλαση του αύλειου χώρου του.
Το πιλοτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε 10 σχολεία (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) του Δήμου Πατρέων.
Μεταξύ των βασικών στόχων είναι  :
  •  να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους να συμμετέχουν στο σχεδιασμό του περιβάλλοντος που τους αφορά
  •    να αναπτυχθεί το ενδιαφέρον των παιδιών για τη σημασία της αρχιτεκτονικής στη διαμόρφωση του δομημένου περιβάλλοντος
  •  να καλλιεργηθεί η οικολογική συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας
  •  να ενισχυθεί ο ρόλος της συμμετοχικότητας και της ενεργητικότητας των μαθητών ως μελλοντικών πολιτών που αναλαμβάνουν ρόλο στην κοινωνία.


Στην Ενημερωτική ημερίδα εκπροσωπήθηκαν τα συμμετέχοντα σχολεία από τους Δ/ντές/ντριες και τους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν ενεργό ρόλο για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού μέρους του προγράμματος.

Παρευρέθηκαν και χαιρέτησαν οι κ.κ. Γεωργακόπουλος Αχιλλέας- Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ρούβαλη–Ανδρικοπούλου Μαρία- Αντιδήμαρχος Εθελοντισμού, Γαλανούλης Ευθύμιος- Γραμματέας του Δ.Σ της ΦΑΟΣ.

Στην ημερίδα παρουσιάστηκε από τον κ. Ανδρέα Λάζαρη, πρόεδρο του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ν. Αχαΐας (Σ.Α.Ν.Α), η βασική ιδέα και το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δραστηριοποιηθούν εθελοντικά οι αρχιτέκτονες οι οποίοι έχουν προσφερθεί για το σκοπό αυτό.

Στην συνέχεια οι κ.κ. Ιωάννα Παπαϊωάννου και Πηνελόπη Σακοβέλη, Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας  Εκπ/σης παρουσίασαν συνολικά και ανέλυσαν πρόταση για το σχετικό εκπαιδευτικού προγράμματος Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που θα υλοποιηθεί στα συμμετέχοντα σχολεία με τη συνεργασία των εθελοντών αρχιτεκτόνων.
Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε πρώτη επικοινωνία με την ομάδα των εθελοντών αρχιτεκτόνων και  κάνουν μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων.



Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 5 σχολεία  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (3ο, 15ο & 17ο ,49ο  , 55ο Δημοτικά Σχολεία Πάτρας, Δημοτικό Σχολείο Ρίου  και 5  σχολεία  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (13ο Γυμνάσιο Πάτρας, 18ο Γυμνάσιο Πάτρας, Πειραματικό Γυμνάσιο & Λύκειο Πάτρας, 4ο Γενικό Λύκειο Πάτρας, 2ο Ε.Κ  &  2ο, 5ο, 6ο ΕΠΑΛ Πάτρας)

Συλλογή χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών

 Συνεχίζεται και φέτος στο σχολείο μας  η συλλογή χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών τα οποία  μετατρέπονται, μετά από επεξεργασία, σε βιοκαύσιμο, στο πλαίσιο Πιλοτικού Προγράμματος που υλοποιεί η ΑΔΕΠ Α.Ε. και η Aντιδημαρχία Περιβάλλοντος του Δήμου Πατρέων.

Από τη περσινή συλλογή των χρησιμοποιημένων λαδιών το σχολείο μας προμηθεύτηκε σήμερα 100 λίτρα βιοκαύσιμου , το οποίο τοποθετήθηκε στη δεξαμενή πετρελαίου θέρμανσης , όπου αναμεμειγμένο με το πετρέλαιο αποτελεί ένα ιδανικό καύσιμο. 


Γιατί τηγανέλαια ;

Τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια (τηγανέλαια), από κάποιο σημείο και μετά είναι ακατάλληλα για τηγάνισμα. Καθημερινά μεγάλες ποσότητες χρησιμοποιημένων τηγανέλαιων , από σπίτια και εστιατόρια καταλήγουν στην αποχέτευση είτε στους κάδους απορριμμάτων προκαλώντας σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Τα τηγανέλαια που πετάμε στον νεροχύτη μας οδηγούνται στην αποχέτευση και από εκεί σε κάποια βιολογική μονάδα επεξεργασίας είτε στον υδροφόρο ορίζοντα, με αποτέλεσμα τη ρύπανση της θάλασσας και του υδροφόρου ορίζοντα.




Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ένα λίτρο καμένου λαδιού, μολύνει ένα εκατομμύριο λίτρα νερού .

Γι’ αυτό και θα πρέπει να γίνει καθημερινή συνήθεια η συγκέντρωση τους και η συλλογή τους στα ειδικά δοχεία αποθήκευσης που έχουν τοποθετηθεί και στο σχολείο μας.
Ακόμα σημαντικότερο είναι ότι τα τηγανέλαια είναι μια εναλλακτική πρώτη ύλη για την παραγωγή βιοκαυσίμου (βιοντίζελ) που, λύνει πολλά περιβαλλοντικά προβλήματα.

Οφέλη από τη συλλογή και μετατροπή των τηγανέλαιων σε βιοντίζελ

  • Δεν ρυπαίνονται οι υδάτινοι πόροι και ο υδροφόρος ορίζοντας.
  •  Μειώνεται ο όγκος των απορριμμάτων που καταλήγουν στους Χ.Υ.Τ.Α
  •  Εξοικονομούνται φυσικοί πόροι.



Κάτι που πρέπει επίσης να γνωρίζουμε είναι ότι  η απόρριψή τους σε χωματερές, δημιουργεί μεγάλο κίνδυνο ανάφλεξης των σκουπιδιών!


Τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια και λίπη, ανακυκλώνονται… δεν πετιούνται!


Τι κάνουμε ; 

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε , είναι να τοποθετούμε τα τηγανέλαια σε ένα μπουκάλι (νερού ή αναψυκτικού), να το κλείνουμε καλά, να το μεταφέρουμε στο σχολείο μας , όπου θα το αδειάζουμε στον ειδικό κάδο που θα τοποθετηθεί.

Τα τηγανέλαια που θα συλλέγονται θα μεταφέρονται στη Πιλοτική Μονάδα μετατροπής τηγανέλαιων σε βιοντίζελ , που θα λειτουργεί στο Ενεργειακό Κέντρο Πληροφόρησης για τη Βιομάζα (στο χώρο του παλαιού δημοτικού σχολείου του Μονοδεντρίου) όπου και θα γίνεται η επεξεργασία τους σε βιοντίζελ.

Στη συνέχεια το παραγόμενο βιοντίζελ θα διανέμεται εξ ολοκλήρου στα σχολικά συγκροτήματα τη Πάτρας (σύμφωνα με Προγραμματισμό και κριτήρια που θα τεθούν σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας του Νομού Αχαΐας)

Το 55ο στο Animasyros Διεθνές Φεστιβάλ & Φόρουμ Κινουμένων Σχεδίων


Animasyros5 LongVersion from Animasyros Festival on Vimeo.

Τα κινούμενα σχέδια μπαρκάρουν για την Ερμούπολη της Σύρου, «κάνουν κατάληψη» για 4 ημέρες στο Θέατρο Απόλλων, 26-29 Σεπτεμβρίου , στο Πνευματικό Κέντρο, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στην Πλατεία Μιαούλη και μας μυούν στον φανταστικό τους κόσμο.
Από το 2008, το φεστιβάλ πραγματοποιείται κάτω από τον κυκλαδίτικο ήλιο και περιλαμβάνει προβολές ταινιών κινουμένων σχεδίων, αφιερώματα σε Διεθνή Φεστιβάλ, επαγγελματικό φόρουμ με τη συμμετοχή καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων δημιουργών & επαγγελματιών, εργαστήρια για φοιτητές και μαθητές δημοτικού, το εφαρμοσμένο εργαστήρι making of που καταγράφει λεπτό προς λεπτό το φεστιβάλ, πάρτυ κι άλλες παράλληλες δράσεις.
Το σχολείο μας συμμετέχει στο φεστιβάλ με δύο ταινίες animation που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα : "Μόνο η ανακύκλωση δε φτάνει..."  και "Όμορφη πόλη ; Μπορούμε και την αξίζουμε !"
Οι ταινίες μα θα προβληθούν το Σάββατο 28/9/2013 και ώρα 16.30΄ στην ενότητα Panorama III- Ταινίες από παιδιά (εκτός διαγωνιστικού).
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την επίσημη ιστοσελίδα του animasyros. και το πρόγραμμα του φεστιβάλ

Το σχολείο μας στο 36ο Διεθνές Φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας

Το σχολείο μας , ύστερα από τη διάκριση της ταινίας μας "Η ζωή μια ρόδα..." , στον 3ο  Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακού Βίντεο «Ένας Πλανήτης – Μια Ευκαιρία» , θα συμμετέχει με την  ίδια ταινία και στο στο 36ο Διεθνές Φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας , 16- 22 Σεπτεμβρίου 2013.


Η προβολή της ταινίας μας θα γίνει στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 11.00 - 13.00 στο ειδικό αφιέρωμα για τον Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακού Βίντεο «Ένας Πλανήτης – Μια Ευκαιρία».
Για περισσότερες πληροφορίες  πατήστε εδώ :  Φεστιβάλ Δράμας - Πρόγραμμα